تهران – خیابان جمهوری تقاطع حافظ، مجتمع چارسو طبقه اول واحد C10 ساعت کاری 10 صبح الی 7 بعد از ظهر به جز روزهای تعطیل تلفن تماس: 021-66767359

قابلیت اسکرین تایم در مک و نحوه‌ی کار آن

برای کاربرانی که از کامپیوترهای مک استفاده می‌کنند، گزینه‌ی Screen Time می‌تواند در مدیریت زمان و داده‌های مصرفی به آن‌ها کمک کند. با استفاده از Screen Time می‌توانید بررسی کنید که در کار با نرم‌افزارها و وب‌سایت‌های مختلف، چه میزان زمان صرف کرده‌اید و در صورت نیاز، محدودیت‌های لازم را برای مدیریت بهینه‌ی زمان مصرفی خود وضع کنید.

فعال کردن کردن اسکرین تایم در مک

برای فعال کردن Screen Time بر روی macOS Catalina و یا نسخه‌های جدیدتر، مسیر زیر را طی کنید.

  1. از منوی اپل، گزینه‌ی System Preferences را بزنید و سپس بر روی Screen Time کلیک کنید.
  2. از گوشه پایین، سمت چپ بر روی Option بزنید.
  3. بر روی Turn On کلیک کنید.
  4. اگر می‌خواهید زمان و داده‌های مصرفی سایر دستگاه‌های لینک شده به iCloud خود را نیز ببینید، گزینه‌ی Share Across Devices را بر روی مک فعال کنید. هم‌چنین بر روی آیفون، آیپد و آیپاد تاچ، به Settings بروید. از آن‌جا گزینه‌ی Screen Time را انتخاب و همین گزینه را فعال کنید.

اگر از Family Sharing استفاده می‌کنید و می‌خواهید اکانت فرزند خود را مدیریت کنید، می‌توانید مستقیماً Screen Time را از روی مک خود، بر روی دستگاه‌های دیگران فعال کنید.

  1. از منوی اپل، System Preferences را انتخاب کنید و Family Sharing را بزنید.
  2. از منوی کناری، بر روی Screen Time کلیک کرده و در لیست سمت راست، نام فرزند خود را انتخاب کنید.
  3. با انتخاب دکمه‌ی Open Screen Time به تنظیمات آن وارد می‌شوید.
  4. از منوی گوشه‌ی بالا، سمت چپ نام فرزند خود را انتخاب کنید.
  5. بر روی Options در قسمت پایین، سمت چپ کلیک کنید.
  6. بر روی Turn ON کلیک کنید.

قرار دادن Passcode بر اسکرین تایم

می‌توانید برای وارد شدن به تنظیمات Screen Time یک Passcode تعریف کنید تا فقط خودتان به آن دسترسی داشته باشید. اگر شما یکی از والدین هستید، می‌توانید از این ویژگی برای تعیین محدودیت‌ها، ارتباطات، محتوای انتخابی و حفظ حریم شخصی اکانت فرزند خود استفاده کنید.

اگر از Family Sharing استفاده می‌کنید، برای مدیریت اکانت فرزندتان مسیر زیر را طی کنید.

  1. Apple Menu ← System Preferences ← Screen Time
  2. از منوی گوشه‌ی بالا، سمت چپ نام فرزند خود را انتخاب کنید.
  3. بر روی Options از گوشه‌ی پایین، سمت چپ کلیک کنید.
  4. بر روی Use Screen Time Passcode بزنید و یک کلیدواژه تعیین کنید.
  5. اگر از آخرین ورژن macOS استفاده می‌کنید، به شما پیشنهاد می‌دهد که اپل آی‌دی خود را وارد کنید تا در صورت فراموش کردن کلیدواژه‌ی خود، از آن برای ریکاوری استفاده کنید.

داده‌های خود را مدیریت کنید

برای مدیریت زمان و داده‌های مصرفی خود، می‌توانید از گزینه‌های App Usage، Notifications و Pickups در منوی کناری صفحه‌ی Screen Time استفاده کنید. در استفاده از هر گزینه، می‌توانید تعیین کنید که اطلاعات مربوط به همه‌ی دستگاه‌ها و یا یک دستگاه خاص نمایش داده شود. هم‌چنین در بالای صفحه، تاریخ را دارید. می‌توانید تعیین کنید که اطلاعات مربوط به روز یا هفته‌ای خاص نمایش داده شود. برای نمایش اطلاعات اکانت فرزندتان، از منوی بالا، سمت چپ نام او را انتخاب کنید.

کاربرد این گزینه‌ها را در زیر بررسی می‌کنیم.

  • App Usage

از این‌جا می‌توانید ببینید که در استفاده از هر نرم‌افزار، چه میزان زمان صرف کرده‌اید. بر روی Categories کلیک کنید تا به شما نمایش دهد که در زمینه‌های مختلف چطور از زمان خود استفاده کرده‌اید. دسته‌بندی‌هایی مثل شبکه‌های اجتماعی، تولید و خلاقیت و سرگرمی برای شما نمایش داده می‌شوند. اگر می‌خواهید ببینید هر نرم‌افزار در چه دسته‌ای قرار می‌گیرد، نشان‌گر موس خود را بر روی آن قرار دهید. وقتی علامت  ظاهر شد، بر روی آن بزنید. هم‌چنین با کلیک بر روی آیکون  می‌توانید در استفاده از نرم‌افزار مورد نظر، محدودیت زمانی تعیین کنید.

  • Notifications

از این‌جا تعداد نوتیفیکیشن‌های رسیده از هر اپلیکیشن را می‌بینید. یادتان باشد که از منوی پایین، می‌توانید تعیین کنید که نوتیفیکیشن‌های کدام دستگاه را به شما نشان دهد.

  • Pickups

با این گزینه می‌توانید بررسی کنید که چند بار در روز آیفون، آیپد یا آیپاد تاچ خود را به دست گرفته‌اید. یعنی چند بار دستگاه خود را چک کرده‌اید. هم‌چنین به شما نشان می‌دهد که هر بار پس از برداشتن دستگاه خود، کدام اپ را چک کرده‌اید.

تعیین محدودیت‌های شخصی در اسکرین تایم در مک

با استفاده از پنج گزینه‌ی دیگری که در منوی کناری Screen Time می‌بینید، می‌توانید در استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف، محدودیت‌های مورد نظر را برقرار کنید. این محدودیت‌ها می‌تواند بر روی همه‌ی دستگاه‌های متصل به iCloud شما اعمال شود. برای ایجاد محدودیت بر روی اکانت فرزند خود، نام او را از لیست گوشه‌ی بالا، سمت چپ انتخاب کنید و یا بر روی دستگاه خود او، این کار را انجام دهید.

  • Downtime

با این گزینه می‌توانید با تعریف دوره‌های زمانی، تعیین کنید که چه اپلیکیشن‌هایی امکان استفاده در آن دوره را داشته باشند. پنج دقیقه پیش از شروع شدن زمان مورد نظر، نوتیفیکیشنی برای شما ارسال می‌شود. و پس از اتمام زمان تعیین شده، Screen Time به شما یادآوری می‌کند که محدوده‌ی زمانی شما به اتمام رسیده است. البته می‌توانید این محدودیت زمانی را برای ۱۵ دقیقه افزایش دهید و یا تعیین کنید که برای یک روز اعمال نشود.

  • App Limits

در این‌جا می‌توانید در استفاده از یک اپلیکیشن خاص و یا گروه کاملی از اپلیکیشن‌ها، محدودیت زمانی تعیین کنید. در این‌جا هم شبیه به گزینه‌ی قبلی، برنامه به شما نوتیفیکیشن می‌دهد.

  • Communication Limits

از این‌جا می‌توانید تعیین کنید که فرزندتان با دستگاه خود، در طول روز و یا در دوره‌های زمانی Downtime با چه کسانی می‌تواند تعامل کند. این محدودیت‌ها بر روی اپ تماس گوشی، ارتباطات FaceTime، پیام‌ها و مخاطبین iCloud اعمال می‌شود.

  • Always Allowed

در این‌جا می‌توانید اپلیکیشن‌های خاصی را از محدودیت‌های اعمال شده معاف کنید. این می‌تواند محدودیت‌های Downtime و یا App Limits باشد. اپ تماس گوشی، پیام‌ها، FaceTime و اپلیکیشن‌های نقشه به طور پیش‌فرض شامل محدودیت‌ها نمی‌شوند.

  • Content & Privacy

از این قسمت می‌توانید نمایش برخی محتواها، دانلودها، خریدهای اینترنتی و تنظیمات حریم خصوصی را محدود کنید. مثلاً اگر در زمان وب‌گردی، به وب‌سایتی شامل محتوایی برسید که قبلاً برای آن محدودیت دسترسی اعمال کرده‌اید، محتوای وب‌سایت برای شما و یا اکانت فرزندتان (بسته به تنظیمات شما) بلاک می‌شود و در پیغامی این به شما و فرزندتان اعلام می‌گردد.

webranko
تحریریه بازرگانی سیب

مشاهده سایر مطالب
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *