تهران – خیابان جمهوری تقاطع حافظ، مجتمع چارسو طبقه اول واحد C10 ساعت کاری 10 صبح الی 7 بعد از ظهر به جز روزهای تعطیل تلفن تماس: 021-62999938

اپل به دنبال ساخت گجتی برای تشخیص بیماری کاربران

اپل قصد دارد از فناوری‌هایی شبیه به پایش قلب اپل واچ رونمایی کند که مشکلات سلامتی کاربران این شرکت را در همان مراحل اولیه در تشخیص بیماری کمک کرده و به او هشدار می‌دهند.

به گفته تیم کوک، مشارکت اپل در حوزه سلامت فردی به قابلیت پایش ضربان ساعت هوشمند این شرکت محدود نمی‌شود و آن‌ها در حال کار روی فناوری پیشگیری پزشکی و تشخیص بیماری هستند. اپل واچ با تکیه بر ECG داخلی توانایی تشخیص ریتم نامنظم قلب را داشته و تاکنون جان چندین را نفر را نجات داده است. بسیاری از ویژگی‌های نظارتی این گجت از جمله تشخیص AFib در دسته ابزارهای پیشگیری قرار می‌گیرند که در تشخیص بیماری و کاهش هزینه درمان نیز به کاربران کمک می‌کند.

کوک در این باره می‌گوید: سلامتی و فناوری در حوزه ابزارهای پیشگیرانه با هم انطباق زیادی دارند و از نظر من این ویژگی‌ها به بهبود کیفیت زندگی همه ما کمک خواهند کرد.

تیم کوک همچنین تاکید کرد که با تعبیه فناوری‌های سلامتی رایج می‌توان ریسک‌ها را پیش از رسیدن به مراحل پیشرفته شناسایی کرده و هزینه مراقبت‌های سلامتی را به شکل چشمگیری کاهش داد.

کوک در این زمینه معتقد است: »در حوزه مراقبت بهداشتی بخش عمده‌ای از هزینه‌ها صرف مواردی می‌‌شود که در مراحل اولیه شناسایی نشده‌اند. پروژه‌هایی که ما در حال کار روی آن هستیم، هرچند هنوز در فازهای اولیه هستند اما در تشخیص بیماری کمک زیادی خواهند کرد.

هرچند این فناوری‌ها هنوز معرفی نشده‌اند اما تردیدی نیست که اپل سرگرم توسعه نوآوری‌های سلامت محور است. برای مثال یکی از پتنت‌های این شرکت به شرح ابزاری در اپل واچ می‌پردازد که توانایی تشخیص پارکینسون و علائم لرزش را دارد. موارد مشابه مثل اپ Dose برای یادآوری مصرف دارو و رهگیری چرخه قاعدگی نیز در watchOS 6 ارائه شده‌اند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به امکانات پزشکی – ورزشی آخرین نسخه از ساعت هوشمند اپل.

استفاده از سری 5 اپل واچ در ورزش های هوازی

چه ورزشکار حرفه‌ای باشید و چه بخواهید فعالیت‌های معمول روزانه‌تان را پیگیری کنید، اپل‌واچ سری ۵ به شما کمک خواهد کرد هوشمندانه‌تر عمل کرده و نتیجه سریع‌تری بگیرید. در آخرین نسخه از این ساعت هوشمند، با نمایشگری که همیشه روشن است، شاخص‌های ورزشی شما همواره قابل دسترس‌اند. بنابراین، دیگر لازم نیست فعالیت خود را متوقف کرده و به صورت دستی این شاخص‌ها را بررسی کنید. همچنین، با دسترسی به بیش از ۶۰ میلیون آهنگ در Apple Music، تمام انگیزه‌های لازم برای ادامه حرکات خود را خواهید داشت.

تشخیص بیماری

ورزش، بدون محدودیت

فرقی نمی‌کند اهل کدام ورزش باشید؛ دوچرخه‌سواری، یوگا، شنا یا حرکات فشرده ورزشی، اپل‌واچ پارامترهای مربوط به فعالیت‌های ورزشی شما را به دقت اندازه‌گیری خواهد کرد. کافیست اهداف و برنامه‌های ورزشی خود را تعیین کرده و آن‌ها را انجام دهید، سپس از طریق برنامه Activity در آیفون خود، ریز به ریز جزئیات آن را مشاهده کرده و از روند و پیشرفت‌های خود در طول دوره‌های مشخص، باخبر شوید.

تشخیص بیماری

جالب است بدانید، اپل‌واچ حتی برای توان‌خواهان نیز قابلیت‌هایی را در نظر گرفته و ورزش‌هایی را برای آن‌ها در سیستم خود تعریف کرده است.

با استفاده از اپل واچ در ورزش های هوازی ورزش خود را متوقف نکنید

اپلیکیشن Workout برای نمایشگر جدید این ساعت هوشمند بهینه شده و تفاوتی ندارد در حال انجام کدام حرکت ورزشی هستید، در حال دوچرخه‌سواری هستید یا چند بار طول استخر را شنا کرده‌اید، شاخص‌های ورزشی شما در لحظه بر روی نمایشگر ساعت قابل مشاهده است.

شنا و شاخص‌های شگفت‌انگیز

قابلیت ضد آب بودن اپل‌واچ ۵ تا عمق ۵۰ متر، نشان‌دهنده آن است که طراحان این ساعت هوشمند به طور ویژه شناگران را در پس ذهن خود در نظر گرفته بوده‌اند.

تشخیص بیماری

حالت Pool Swim به دقت تعداد رفت‌وبرگشت‌ها و ست‌های شنای ورزشکاران را به ثبت می‌رساند.

حالت Open Water Swim نیز مسیر شما را روی نقشه مجسم کرده و میزان مصرف کالری، مسافت و سرعت کلی را به دقت نمایش می‌دهد.

شاخص‌های مجذوب‌کننده برای دوندگان حرفه‌ای

اپل‌واچ ۵ آن‌قدر حرفه‌ای طراحی شده که حتی پیشرفته‌ترین دوندگان را مجذوب خود می‌کند. هشدارهای سرعتی این ساعت به‌طور مداوم کم یا زیاد بودن سرعت شما را با توجه به مقصد مورد نظرتان، گوشزد می‌کند.

تشخیص بیماری

همچنین، هماهنگی و میزان قدم‌های پیموده شده در هر دقیقه را نمایش می‌دهد تا بتوانید تکنیک دویدنتان را بازیابی کنید. از سوی دیگر، سرعت دویدن نیز در لحظه به روز می‌شود تا هرگز از سرعت مد نظر خود فراتر نرفته یا از آن نکاهید.

می‌دانید دقیقا کجا هستید؟

با استفاده از اپل واچ در ورزش های هوازی، اکنون علاوه بر شمارش میزان پله‌ها و آنالیز ارتفاع پیموده شده در طول تمرین‌ها، ارتفاع دقیق محل استقرار شما را به دقت نمایش می‌دهد. بنابراین، چه در حال بالا رفتن از یک کوه بلند باشید و چه به سمت دره در حرکت باشید، متوجه خواهید شد که چقدر بالا یا پایین هستید.

تشخیص بیماری

اپل‌واچ را به باشگاه خود متصل کنید

تنها با یک اشاره می‌توانید ساعت هوشمند اپل خود را به تجهیزات ورزشی داخل باشگاه متصل کنید. بنابراین قادر خواهید بود معیارهای مهمی مانند ضربان قلب، سرعت و کالری مصرفی خود را میان تردمیل، اسکی فضایی یا دوچرخه ثابت و … همگام‌سازی کنید.

تشخیص بیماری

در دنیای موزیک‌ها، پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی غرق شوید

با داشتن Apple Music روی مچ خود به بیش از ۶۰ میلیون موزیک الهام‌بخش دسترسی خواهید داشت. همچنین به آخرین پادکست‌ها دسترسی داشته و می‌توانید به کتاب‌های صوتی گوش دهید. هرچه نیاز دارید را می‌توانید بدون نیاز به آیفون، مستقیما روی خود اپل‌واچ فراخوانی کنید.

تشخیص بیماری

سه حلقه و یک هدف

دانستن تمام حرکت‌هایی که درطول روز انجام داده‌اید، بخشی اساسی از یک زندگی سالم است. اپل‌واچ حرکات روزانه شما را با سه معیار اصل نشان می‌دهد: حرکت، ورزش و ایستادن. این سه در کنار یکدیگر حلقه‌های حرکتی شما در طول روز را تکمیل می‌کنند. اما اپل‌واچ فقط وظیفه نشان دادن میزان حرکات شما را به گردن نگرفته و با امکاناتی نظیر مربی‌گری شخصی، مسابقات و جوایز مختلف، شما را به اهداف ورزشی مورد نظرتان نزدیک می‌کند.

webranko
تحریریه بازرگانی سیب

مشاهده سایر مطالب
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های منتخب
پیش بینی درد بیماران
آیفون اورجینال