تهران – خیابان جمهوری تقاطع حافظ، مجتمع چارسو طبقه اول واحد C10 ساعت کاری 10 صبح الی 7 بعد از ظهر به جز روزهای تعطیل تلفن تماس: 021-62999938

به‌روزرسانی نرم‌افزارهای Office برای مک‌های M1

مک‌های جدید M1 مزایای بسیاری با خود به همراه آوردند اما استفاده از این تراشه‌ی جدید، پیچیدگی‌های خاص خود را در زمینه‌ی عملکرد نرم‌افزارها دارد. مسئله بر سر این است که نرم‌افزارها برای کار با M1 نیاز به کدنگاری‌های جدید دارند. کدهای قبلی برای تراشه‌های اینتل طراحی شده بودند و نرم‌افزارها برای کار با این تراشه‌ی جدید نیاز به تطبیق دارند. البته اپل راهکارهای خوبی در این زمینه ارائه داده است، از به‌روزرسانی نرم‌افزارهای خود برای کار بر روی M1 گرفته تا انتشار Rosetta-2 که یک تبدیل‌گر نرم‌افزاری است و تقریباً کدهای هر نرم‌افزاری را برای کار بر روی M1 ترجمه می‌کند.

با این وجود، تمام شرکت‌های بزرگ نرم‌افزاری در پی تطبیق تولیدات خود با M1 های قدرتمند و سریع هستند. حالا خبر رسیده که گروه نرم‌افزاری Microsoft Office نسخه‌ی مخصوصی از نرم‌افزارهای خود برای کار بر روی مک‌های M1 را منتشر کرده است. این مجموعه شامل نرم‌افزارهای Word، Excel، Outlook، PowerPoint و OneNote است. نام نرم‌افزار Teams که کاربردهایی در زمینه‌ی ارتباطات تجاری و شغلی دارد، در این بین دیده نمی‌شود.

آفیس‌های جدید برای همه‌ی مک‌ها

این به‌روزرسانی از سوی ماکروسافت یک به‌روزرسانی یک‌پارچه است و نرم‌افزارهای آفیس را برای کار بر روی مک‌هایی که پردازنده‌های اینتل و پردازنده‌های خاص اپل را دارند، به طور همزمان آماده می‌کند. بنابراین همه‌ی امکانات و به‌روزرسانی‌های جدید بر روی همه‌ی سیستم‌ها موجود خواهد بود.

اگر از کاربران نرم‌افزار Teams باشید، حتماً از غیبت این نرم‌افزار در این لیست از بروزرسانی‌ها سرخورده شده‌اید. ماکروسافت در پست وبلاگی خود اعلام کرده است که Teams را هم برای کار بر روی مک‌های M1 آماده خواهد کرد اما زمان مشخصی برای انتشار آن تعیین نکرده است. در همین بین، رقیب اصلی ماکروسافت در زمینه‌ی تعاملات تجاری، نرم‌افزار Slack، یک نسخه‌ی بتا از نرم‌افزار خود مخصوص کار بر روی مک‌های M1 منتشر کرده است. اگر همکاران شما از Teams استفاده می‌کنند، فعلاً باید با کمک Rosetta-2 آن را اجرا کنید.

آن دسته از کاربران آفیس که به‌روزرسانی خودکار را در وضعیت روشن قرار داده‌اند، به صورت خودکار این آپدیت را دریافت می‌کنند. سایر کاربران نیز می‌توانند این نسخه‌ی جدید را از طریق پلتفرم‌های مک اپ استور و یا Microsoft’s AutoUpdate software دریافت کنند. (بسته به این‌که نرم‌افزار خود را از کدام یک از این دو منبع دانلود کرده باشند.) کاربران Outlook نه‌تنها نسخه‌ی مخصوص تراشه‌ی اپل را دریافت می‌کنند، بلکه در نسخه‌ی جدید می‌توانند اکانت آی‌کلود خود را نیز بر روی این نرم‌افزار سینک کنند. با این کار، Outlook به کاربران اجازه می‌دهد که ایمیل، لیست مخاطبان و تقویم خود را از اکانت آی‌کلود به آن وارد کنند.

این‌ها همه اخبار خوبی است که کاربران M1 را بیش از پیش به مک‌های پیشرفته‌ی خود علاقه‌مند می‌کند. آپدیت‌های جدید برای نرم‌افزارهای M1 تنها به زمان بستگی دارد و انجام آن قطعی است. احتمالاً تا پایان سال ۲۰۲۱ جهان فناوری، خود را به طور کامل با M1 و مدل‌های بعدی این تراشه‌های نسل جدید انطباق داده باشد، هم‌چنان که شرکت اپل نیز استفاده از این تراشه‌های خاص را در مدل‌های بیشتری از کامپیوترهای مک خود انجام خواهد داد. زمان بهتری برای خریدن یکی از این کامپیوترهای مدرن وجود ندارد. مک‌های M1 با استقبال بسیار خوبی مواجه شده‌اند و در همین زمان کم، کاملاً قدرت عملکرد خود را به رخ کشیده‌اند.

webranko
تحریریه بازرگانی سیب

مشاهده سایر مطالب
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های منتخب
پیش بینی درد بیماران
آیفون اورجینال