تهران – خیابان جمهوری تقاطع حافظ، مجتمع چارسو طبقه اول واحد C10 ساعت کاری 10 صبح الی 7 بعد از ظهر به جز روزهای تعطیل تلفن تماس: 021-62999938

به‌روزرسانی iOS 12 برای آیفون‌های قدیمی

اپل برای مدل‌های قدیمی آیفون و آیپد، نسخه‌ی جدیدی از سیستم عامل iOS منتشر کرده است. در نسخه‌ی  iOS 12.5.1 مشکلات نسخه‌ی قبلی، iOS 12.5 که حدود یک ماه پیش برای این دستگاه‌ها منتشر شده بود، از جمله مشکلاتی در زمینه‌ی اعلان‌های آشکارسازی بیماری کوویدـ‌۱۹ برطرف شده است.

همان‌طور که اشاره شد، اپل ماه پیش برای آیفون‌ها و آیپدهای قدیمی خود، iOS 12.5 را بیرون داده بود. این نسخه امکانات جدیدی در زمینه‌ی اعلان‌های آشکارسازی بیماری کوویدـ‌۱۹ داشت. این تغییر مهمی بود چرا که امکان ردیابی مخاطبان یا Contact Tracing را به دستگاه‌هایی که از iOS 14 پشتیبانی نمی‌کنند نیز گسترش داد. از جمله دارندگان سری محبوب آیفون ۶ نیز می‌توانستند از این امکانات جدید استفاده کنند.

اپل در بیانیه‌ای که پس از عرضه‌ی نسخه‌ی iOS 12.5.1 منتشر کرده است، نوشته: «این آپدیت، مشکلی که در مورد نمایش نادرست زبان پروفایل، در هنگام ورود به اپلیکیشن اعلان‌های آشکارسازی وجود داشت را حل کرده است.»

نسخه‌ی iOS 12.5.1 برای دستگاه‌های زیر عرضه شده است:

  • iPad Air
  • iPad mini 2
  • iPad mini 3
  • iPhone 5s
  • iPhone 6
  • iPhone 6 Plus
  • iPod touch 6th gen

اعلان‌های آشکارسازی کووید‌ـ‌۱۹ چطور کار می‌کند؟

وقتی کاربر این امکان را بر روی دستگاه خود فعال کند، دستگاه به طور منظم از طریق بلوتوث خود، سیگنالی تصادفی به بیرون ارسال می‌کند. این سیگنال دربرگیرنده‌ی هویت بلوتوث فرستنده‌ی سینگال است. وقتی دو کاربر در فاصله‌ای نزدیک به یک‌دیگر باشند، آیفون‌های آن‌ها سیگنال‌های خود را رد و بدل می‌کنند و به حفظ مشخصات بلوتوثی یک‌دیگر می‌پردازند.

اگر نتیجه‌ی تست کووید‌ـ‌۱۹ یکی از کاربران مثبت اعلام شود، فرد می‌تواند به طور داوطلبانه آن را به اپلیکیشن اعلان‌های آشکارسازی کووید، گزارش کند. این گزارش در منطقه‌ای که او قرار دارد، ثبت می‌شود. این اپلیکیشن هم‌چنین لیستی از سیگنال‌های مربوط به افرادی که تست کووید آن‌ها مثبت اعلام شده است تهیه می‌کند و بر طبق آن، پیشنهادات لازم را ارائه می‌دهد. در صورتی که کاربر در معرض کووید قرار بگیرد، آیفون او را مطلع ساخته و توصیه‌های لازم را اعلان می‌کند.

در مورد عملکرد اپلیکیشن اعلان‌های آشکارسازی کووید، حفظ حریم خصوصی یکی از نکات کلیدی است. شاید بزرگ‌ترین تصمیمی که در جهت حفظ حریم خصوصی کاربران در هنگام کار از این اپلیکیشن توسط شرکت اپل گرفته شده است، حفاظت از داده‌های مربوط به موقعیت و محل کاربران باشد. اپل اعلام کرده است که این اپلیکیشن باید تا آن‌جا که ممکن است، داده‌های اندکی را ذخیره کند و داده‌های موقعیت کاربران در این ویژگی مبتنی بر ارتباطات بلوتوثی استفاده نمی‌شوند.

 

 

پس اگر از کاربران مدل‌های قدیمی آیفون یا آیپد هستید، فراموش نکنید که iOS دستگاه خود را به‌روز کنید. به طور کلی، هر زمان که اپل آپدیت‌های مهمی برای سیستم عامل دستگاه‌های خود بیرون می‌دهد، به یاد داشته باشید که آپدیت‌های تکمیلی آن را از دست ندهید. معمولاً نسخه‌های جدید دارای ایراداتی جزئی هستند که به سرعت با آپدیت‌های تکمیلی برطرف می‌شوند. همیشه بررسی کنید که آیا برای دستگاه شما، نسخه‌ی جدیدی از iOS وجود دارد یا نه. برای این کار از روی گوشی خود به Settings بروید، از آن‌جا بر روی گزینه‌ی General و سپس Software Update بزنید. در ادامه اگر نسخه‌ی جدیدی موجود بود، گزینه‌ی Download and Install را انتخاب کرده و در صورت نیاز، Passcode دستگاه خود را وارد کنید. از آخرین نسخه‌ی iOS بر روی دستگاه خود لذت ببرید.

webranko
تحریریه بازرگانی سیب

مشاهده سایر مطالب
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های منتخب
پیش بینی درد بیماران
آیفون اورجینال