تهران – خیابان جمهوری تقاطع حافظ، مجتمع چارسو طبقه اول واحد C10 ساعت کاری 10 صبح الی 7 بعد از ظهر به جز روزهای تعطیل تلفن تماس: 021-62999938

سه پیام‌رسان جایگزین برای واتساپ

نرم‌افزار پیام‌رسان واتساپ در حال حاضر پرکاربرترین اپلیکیشن پیام‌رسان در جهان است. دلایل زیادی وجود دارد که چرا این اپلیکیشن مورد استفاده‌ی میلیون‌ها نفر در جهان قرار گرفته است اما همه از کار کردن با واتساپ راضی نیستند. واتساپ که تحت مالکیت فیس‌بوک است، اخیراً دستورالعمل‌های خود در زمینه‌ی حفظ حریم شخصی کاربران را تغییر داده است و رسماً اعلام کرده که داده‌های قابل سنجش کاربران را در اختیار شبکه‌ی بزرگ فیس‌بوک و اپ‌های مرتبط با آن قرار می‌دهد. طبیعتاً این بسیاری از کاربران واتساپ را سرخورده کرده است. آن‌ها نمی‌خواهند با اشتراک‌گذاری داده‌های خود با ابر کمپانی فیس‌بوک، مورد اهداف ناخواسته‌ی تجاری یا سیاسی قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: بهترین ترفندهای واتس آپ

امروزه حفاظت از داده‌های شخصی مسئله‌ای کلیدی در جهان وب است و کاربران بیشتری آن را جدی می‌گیرند. به جز این، بسیاری از کابران، از برخی کمبودهای واتساپ در زمینه‌ی امکانات تعاملی ناراضی هستند. به نظر نمی‌رسد که واتساپ در به‌روزرسانی‌های خود این انتظارات را در نظر بگیرد و تغییرات لازم را انجام دهد.

همه‌ی این‌ها موجب شده تا بسیاری از کاربران به دنبال نرم‌افزارهای پیام‌رسان دیگری برای جایگزینی با واتساپ بگردند. اگر از واتساپ خود راضی هستید، مجبور نیستید آن را تغییر بدهید اما اگر شما هم با جمع‌آوری داده‌های شخصی خود توسط فیس‌بوک راحت نیستید، این مطلب را دنبال کنید. ما به معرفی سه اپلیکیشن جایگزین برای واتساپ می‌پردازیم.

Signal

بنیاد سیگنال پیش از این در بستر ارتباطی واتساپ و مسنجر فیس‌بوک، رمزنگاری سرتاسر یا End-to-End Encryption را ارائه می‌داد. این یعنی آن‌ها در این زمینه یک متخصص واقعی هستند. حالا سیگنال بستر ارتباطی مخصوص به خود را بر روی اپلیکیشن پیام‌رسان خود دارد.

بیشتر بخوانید: انتقال از واتس اپ به تلگرام

همان‌طور که انتظار می‌رفت، نرم‌افزار سیگنال در قیاس با واتساپ مزایای امنیتی قابل توجهی دارد. این نرم‌افزار امکاناتی مثل پیام‌های خود پاک‌شونده و گزینه‌ی عدم امکان برداشت اسکرین‌شات از صفحات پیام‌ها را ارائه می‌دهد.

هم‌چنین در سیگنال، همه‌ی داده‌های کاربران از جمله نسخه‌های پشتیبان، تماس‌ها، تماس‌های گروهی، تاریخچه‌ی پیام‌ها و هر داده‌ی دیگری، با الگوریتمی قدرتمند رمزنگاری می‌شود. حتی فایل‌هایی که از طریق سیگنال ارسال می‌کنید نیز حفاظت می‌شوند. علاوه بر این، طبق اطلاعاتی که در اپ استور قرار گرفته، نرم‌افزار سیگنال داده‌های شخصی شما را جمع‌آوری نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: قابلیت پنهان کردن آی‌پی هنگام تماس در واتساپ

این نرم‌افزاری عالی برای داشتن مکالمه‌هایی امن در فضای وب با دیگران است. به همین دلیل، سیگنال در میان روزنامه‌نگاران بسیار محبوب است. نرم‌افزار سیگنال برای کسانی است که به دنبال یک پیام‌رسان ساده و امن می‌گردند و این می‌تواند جایگزینی عالی برای واتساپ باشد. این نرم‌افزار بر روی پلتفرم iOS به طور رایگان در دسترس است.

Discord

دیسکورد دیگر تنها پلتفرمی برای گفت‌وگو کردن با دوستان گیمر شما نیست. در حالی که می‌توانید با استفاده از سرورهای دیسکورد به گستره‌ی متنوعی از علاقه‌مندی‌های خود بپردازید، کاربردهای قسمت پیام‌رسان دیسکورد توسط بسیاری نادیده گرفته شده است. می‌توانید از دیسکورد پیام‌های خصوصی، تصاویر، گیف، اموجی، اموتی (برای آن‌ها که دیسکورد نیترو دارند) و حتی فایل و سند بفرستید. علاوه بر این‌ها می‌توانید تماس صوتی یا ویدویی برقرار کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه حافظه‌ پنهان واتساپ را پاک کنیم؟

هم‌چنین یکی از قابلیت‌های خاص دیسکورد، امکان اتصال آن به اسپاتیفای، توئیچ، یوتیوب، بتل، استیم، ردیت، فیس‌بوک، توئیتر، ایکس‌باکس لایو و گیت‌هاب است که می‌تواند آن را به اپلیکیشن بهتری در قیاس با واتساپ بدل کند. هم‌چنین بر روی دیسکورد می‌توانید گروپ چت‌هایی با مجموعاً ده نفر تشکیل دهید. این نرم‌افزار بر روی پلتفرم iOS و macOS به صورت رایگان در دسترس است.

Kik

پیام‌رسان کیک یک نرم‌افزار عالی برای آن‌هایی است که نمی‌خواهند در استفاده از پیام‌رسان‌ها از شماره موبایل خود استفاده کنند. در حالی که سرویس‌هایی مثل واتساپ کاربر را ملزم به استفاده و ثبت شماره موبایل خود می‌کنند، کاربران زیادی هستند که نمی‌خواهند شماره موبایل شخصی خود را با این نرم‌افزارها به اشتراک بگذارند. برای این دسته از کاربران، کیک یک پیام‌رسان عالی است و برای کار با آن تنها لازم است آدرس ایمیل خود را وارد کنید. پس از این‌که با آدرس ایمیل خود در آن ثبت نام کردید، کیک یک نام کاربری اختصاصی برای شما ایجاد می‌کند که با آن می‌توانید با دیگر کاربران کیک گفت‌وگو و تعامل کنید.

بیشتر بخوانید: خواندن پیام های حذف شده واتساپ در اندروید و آیفون

هم‌چنین در استفاده از کیک هیچ کدام از ویژگی‌های معمول پیام‌رسان‌ها را از دست نمی‌دهید. شما می‌توانید هم‌چنان از امکاناتی مثل ارسال پیام‌های متنی، اموجی‌ها، گیف‌ها، اشتراک تصاویر و ویدیو و چت‌های گروهی بهره‌مند شوید.

یکی دیگر از ویژگی‌های خاص کیک، امکان استفاده از بات‌هاست که آن را نسبت به واتساپ متمایز می‌کند. استفاده از بات‌ها کاربردهایی در زمینه‌های سرگرمی، اخبار، تازه‌های مد و چیزهای دیگری دارد. قابلیت برتر کیک، همان‌طور که اشاره شد، عدم استفاده از شماره تلفن شماست و اگر این چیزی است که شما ترجیح می‌دهید، حتماً آن را نصب کنید. این نرم‌افزار نیز بر روی پلتفرم iOS به صورت رایگان در دسترس است.

webranko
تحریریه بازرگانی سیب

مشاهده سایر مطالب
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های منتخب
پیش بینی درد بیماران
آیفون اورجینال