تهران – خیابان جمهوری تقاطع حافظ، مجتمع چارسو طبقه اول واحد C10 ساعت کاری 10 صبح الی 7 بعد از ظهر به جز روزهای تعطیل تلفن تماس: 021-66767359

همکاری اپل با هیوندای در راه ساخت iCar

پیش از این پروژه‌ی iCar اپل را برای شما معرفی کرده‌ایم. این پروژه‌ای بلندپروازانه است که بر طبق آن، اپل اولین خودروی بدون سرنشین با رانندگی خودکار خود را خواهد ساخت. این پروژه که چند سالی هست در دست اجراست، هر چند وقت یک‌بار با اخبار تازه‌ای درباره‌ی پیشرفت‌های آن بر سر زبان‌ها می‌افتد. در تازه‌ترین خبر، گزارش شده است که اپل با شرکت هیوندای در راه ساخت این خودروی الکترونیکی جدید همکاری خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌ها، اپل با شرکت کره‌ای هیوندای برای ساخت iCar مذاکره کرده است. خبرگزاری کره‌ای Korea IT News جزئیات بیشتری از این توافق منتشر کرده که بر طبق آن، اپل با همکاری هیوندای iCar را در سال ۲۰۲۴ به مرحله‌ی تولید خواهد رساند. این از پیش‌بینی‌های قبلی که به ۲۰۲۷ اشاره می‌کردند، جلوتر است. احتمالاً مرکز کارخانه‌ی مخصوص تولید ماشین اپل، در آمریکا خواهد بود.

ممکن است کارخانه‌ی کیا موتورز در ایالت جورجیا که وابسته به هیوندای است، برای این کار انتخاب شود. در غیر این صورت، یک کارخانه‌ی جدید احداث خواهد شد. بر اساس اخبار منتشر شده، اپل در سال ۲۰۲۴ صد هزار دستگاه خودروی iCar تولید خواهد کرد و ظرفیت کامل سالانه‌ی تولید کارخانه‌ی iCar چهارصد هزار دستگاه خودرو خواهد بود.

هم‌چنین برای بی‌نقص بودن نسخه‌ی نهایی این خودروی الکترونیکی، اپل و هیوندای در سال ۲۰۲۲ یک نسخه‌ی بتا از همکاری خود در راه ساخت iCar تولید خواهند کرد.

تا این‌جا شرکت هیوندای مذاکرات اولیه با اپل را تایید کرده است اما اعلام کرده‌اند که هنوز تصمیم نهایی در این زمینه گرفته نشده است. اما همین اخبار هم کافی بود تا ارزش سهام هیوندای در بازار بورس، ۲۰ درصد رشد کند.

iCar جذاب‌تر از همیشه

سال ۲۰۲۴ برای عرضه‌ی iCar زودتر از همه‌ی پیش‌بینی‌های موجود بود. پیش از این، مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر حوزه‌ی فناوری، سال ۲۰۲۵ را برای عرضه‌ی این محصول کاملاً جدید و هیجان‌انگیز پیش‌بینی کرده بود. در ژانویه‌ نیز گزارشی بیرون آمد که زمان لازم برای تولید iCar را ۵ تا ۷ سال تخمین زده بود.

تحلیل‌گران نسبت به پروژه‌ی iCar خوش‌بین اند و پیش‌بینی می‌شود که این خودرو صنعت خودروهای بدون سرنشین و الکترونیکی را متحول کند. انتظار می‌رود که اپل در زمینه‌ی سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و خدماتی که برای خودروی خود در نظر گرفته، ظرفیت‌های موجود را پشت سر بگذارد و امکانات کنونی را ارتقا دهد. اپل در این زمینه‌ رقیبی جدی برای تلسا، کارخانه‌ی تولید ماشین‌های الکترونیکی است.

پروژه‌ی iCar که با نام Apple Car و پروژه‌ی تایتان هم شناخته می‌شود، شایعات زیادی را پیرامون خود رشد داده است. گرچه همه‌ی این شایعات هنوز به بار ننشسته‌اند اما حالا دیگر نمی‌شود انکار کرد که عزم اپل در راه ساخت اولین خودروی خود جدی است و بعید است این پروژه به نتیجه نرسد. تحلیل‌گران هر سال با اخبار جدید iCar بیش از قبل در انتظار محصول نهایی، هیجان‌زده شده‌اند. اخباری که از حدود یک سال پیش در مورد iCar منتشر می‌شود، خیال بسیاری را از بی‌نتیجه نبودن انتظار آن‌ها راحت کرده است. اما انتظارات از iCar بالاست و مخاطبین می‌خواهند نتیجه‌ی فناوری برتر اپل را در وجه مدرن صنعت خودروسازی، یعنی خودروهای تمام الکترونیکی ببینند و تجربه کنند.

هنوز اخبار زیادی از آینده‌ی iCar باقی مانده است و این مسیر به پیچ جذاب و فنی‌تر خود رسیده است. با انتشار اخبار بیشتری از این پروژه‌ی عظیم، آن‌ها را با شما در میان خواهیم گذاشت.

webranko
تحریریه بازرگانی سیب

مشاهده سایر مطالب
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *