تهران – خیابان جمهوری تقاطع حافظ، مجتمع چارسو طبقه اول واحد C10 ساعت کاری 10 صبح الی 7 بعد از ظهر به جز روزهای تعطیل تلفن تماس: 021-62999938

آنچه که باید در باره عینک واقعیت افزوده اپل APPLE AR GLASSES بدانید

واقعیت‌های جدیدی در حال اضافه شدن به فناوری واقعیت افزوده هستند که تقاضا برای به ثمر نشستن آن را روز به روز افزایش می‌دهد. این فناوری نه‌تنها ما را از دنیای دور و برمان دور نمی‌کند، که برخی جزئیات و واقعیات را به آن می‌افزاید. این فناوری به جای تولید واقعیاتی دیگر، اطلاعات، سرگرمی و تجربیات جدیدی را در چارچوب زندگی روزمره ما ارائه می‌دهد.

وضعیت بازار واقعیت مجازی، 5 سال پس از عرضه Google Glass

با گذشت بیش از پنج سال از عرضه Google Glass، واقعیت افزوده به سرعت در حال ظهوری دوباره است. اگرچه عینک‌های Snap Spectacles اطلاعات دم‌دستی و سرگرم‌کننده‌ای را با قیمتی مقرون به‌صرفه به کاربران خود ارائه می‌دهند اما کمپانی‌هایی همانند North و Vizux در صدد هستند تا اطلاعات جدی دیگری را نیز به عینک‌های خود اضافه کنند.

عینک‌های واقعیت مجازی

کمپانی‌های مجیک لیپ و مایکروسافت، هر دو در حال افزودن جذابیت‌های جدیدی به این فناوری هستند، تجربیاتی که وعده آینده‌ای بی‌نظیر می‌‌دهند؛ آینده‌ای بسیار گران‌قیمت!

شنیده‌ها از ورود اپل به بازار واقعیت مجازی

از سوی دیگر اما شایعه‌هایی در مورد اپل به گوش می‌رسد. طبق شنیده‌ها، کمپانی‌های فیسبوک و ری‌بن به سفارش اپل در حال کار بر روی عینکی هستند که از فناوری 5G در سیستم داخلی خود بهره خواهند برد. اما این ادعاها صرفا در حد شنیده بوده و تاییدیه هیچ کدام از شرکت‌ها را دریافت نکرده‌اند.

مشکلات اصلی عینک‌های واقعیت مجازی

فناوری AR اما همچنان با مشکلاتی که VR با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کرد، مواجه است. نیاز به قرار دادن هدستی روی صورت، هدستی بزرگ که در اکثر مواقع اصلا راحت و خوشایند نیست. سوالاتی که در این میان به ذهن خطور می‌کند، این است که کمپانی‌هایی که به این عرصه ورود کرده‌اند، چگونه می‌خواهند این مشکل بزرگ را حل کنند؟ اطلاعات ایجاد شده توسط این عینک‌ها، چگونه روی چشم انسان منعکس می‌شوند، آن هم در حالی که مردم به سختی گوشی‌ها را از دست خود جدا می‌کنند. برخی از بازیگران اصلی در حوزه ساخت عینک‌های AR در این زمینه نظریاتی داده‌اند که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

استفاده از عینک‌های بزرگ

North یک شرکت فعال در حوزه فناوری نیست، یک شرکت عینک‌سازی است. به گفته استفان لیک، مدیرعامل این شرکت، کلید پذیرش AR، یک جفت عینک بزرگ است. فناوری استفاده شده توسط North بر روی عینک‌های هوشمندی که فرامین دستیار صوتی Alexa را منعکس می‌کنند نیز بر روی همین تئوری استوار است.

لیک با تاکید بر پوشیدنی بودن عینک این کمپانی، اضافه کرد: «ما واقعاً بر روی رسیدن به یک جفت بزرگ عینک که همه بتوانند از آن به صورت روزمره استفده کنند و آن را همانند لباس بپوشند، متمرکز شده‌ایم.» وی ادامه داد: «این عینک باید عالی به نظر برسد، حس خوبی به کاربر بدهد و بر اساس سبک پوشش کاربر قابل تغییر باشد. این‌ها همه مواردی هستند که در مورد عینک‌های طبی معمولی نیز دارای اهمیت هستند.»

عینک‌های واقعیت مجازی

لیک در ادامه تصریح کرد: «نکته مهم اما این است که ما بتوانیم این عینک را از اتاق پذیرایی‌مان بیرون بیاوریم، البته نه به شکل هدفون‌های فعلی.»

معمای دوربین در عینک‌های واقعیت مجازی

Google Glass با دارا بودن دوربینی بر روی خود، تجربه‌ای هیجان‌انگیز همراه با بیم و هراس را برای کاربران خود به وجود آورد. اما فعالان حوزه واقعیت مجازی باید با احتیاط در این حوزه قدم بردارند. North از انجام این کار به طور کامل اجتناب کرده و قصد دارد ویژگی‌های AR را با زندگی واقعی حول محور کاربران تلفیق کند.

از طرف دیگر اما کمپانی Vuzix از دوربینی بر روی عینک‌های واقعیت مجازی خود استفاده کرده که از ویژگی‌های AR پیشتیبانی می‌کند. این شرکت معتقد است صنعت واقعیت مجازی درس‌های زیادی از تجربیات گوگل کسب کرده و در سال 2019 افرد بیشتری به کلاهک‌های واقعیت مجازی روی آوردند. پائول تراورس، مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «دوربین، جزئی جدایی ناپذیر از محصولات ماست. تفاوت ما با گوگل این است که ما بر خلاف این شرکت، دوربین را در قسمت جلویی کلاهک مجازی قرار نداده‌ایم. به نظر ما، افرادی که از عینک گوگل استفاده می‌کنند، همانند افراد فضول به نظر می‌رسند.»

ورود اپل به حوزه واقعیت مجازی

با ورود اپل به حوزه عینک‌های واقعیت مجازی، مورد قبول گرفتن این فناوری توسط عموم مردم، سرعتی قابل توجه به خود خواهد گرفت. عینک‌های واقعیت مجازی اپل در مرحله توسعه قرار دارند، این موضوع از ده‌ها حق اختراعی که این شرکت به ثبت رسانده، قابل پیش‌بینی است.

عینک‌های واقعیت مجازی

بررسی ابزارهای توسعه‌دهنده ARKit و برنامه‌های اولیه حکایت از آن دارند که آیفون قصد دارد برای ایجاد تجربه‌ای بهتر در عینک‌های مجازی خود از دوربین‌های استفاده شده در گوشی‌های آیفون بهره ببرد.

دو سال پیش، مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ اعلام کرد که اپل برای افزایش محبوبیت آیفون به دنبال توسعه فناوری AR است. او مدعی بود اپل تا پایان سال 2019 یا دیرتر از این فناوری رونمایی خواهد کرد. اکنون، سال 2019 را پشت سر گذاشته و به «دیرتر» رسیده‌ایم؛ آیا علاقه‌مندان به این برند از ارائه این محصول حمایت می‌کنند؟

پائول تراورس در این زمینه می‌گوید: «البته که حمایت می‌کنند. ما هم از این موضوع اسقبال خواهیم کرد. iOs حدود 15 درصد از بازار جهانی را در اختیار دارد. بنابراین، اگر اپل اقدام به عرضه عینک مجازی کند، 85 درصد دیگر نیز به پیروی از نوآوری‌های آن خواهند پرداخت.»

استفان لیک، مدیرعامل North اما می‌گوید: «شایعات پیرامون ورود اپل به این حوزه، تمرکز این شرکت برای رسیدن به اهداف خود را بر هم نخواهد زد اما از هر شرکتی که بتواند این فناوری را توسعه دهد، استقبال می‌کنیم. من به تسلا و بازارسازی که این شرکت در اوایل پیدایش خودروهای الکتریک انجام داد، توجه دارم. آن‌ها برندی عالی ایجاد کردند و دیگر شرکت‌ها را ترغیب کردند تا وارد این حوزه شوند. در حوزه فعالیت ما، پیشروی‌های موازی بسیاری وجود دارد.»

از سال 2017 زمزمه هایی از تولید یک محصول جدید تحت عنوان  APPLE AR GLASSES از کمپانی بزرگ اپل، به گوش می رسد. در واقع اپل در حال کار بر روی تولید عینک واقعیت افزوده، آن هم  پشت درهای بسته است و در باره تولید و رونمایی این محصول به صورت رسمی صحبت نکرده است. اما شنیده ها حاکی از آن است که تولید و عرضه این محصول در اواسط سال 2022 صورت پذیرد.

به نظر می رسد عینک AR اپل، وابستگی زیادی به گوشی آیفون شما داشته باشد. چرا که گفته ها حاکی از آن است، این عینک هیجان انگیز فاقد هرگونه پردازنده، حافظه و یا اجزای فنی داخلی باشد.

احتمال دیگری که در این عینک ها وجود دارد این است که نحوه اتصال و ست شدن آن با گوشی آیفون یا سایر محصولات اپل توسط بلوتوث، وای فای یا دیتای تلفن همراه باشد.

عینک AR اپل قرار است چه کاری کند؟

بی شک عینک AR اپل، به نمایش سه بعدی می پردازد. که می تواد برای بسیاری از مشاغل و علوم از جمله علم پزشکی کاربردی و مفید باشد.

به نظر می رسد، این عینک بر اساس حرکت چشم انسان، مکان ها و اجسام هایی را که چشم دنبال می کند، بر روی صفحه نمایش به صورت سه بعدی نمایش می دهد.

همچنین پایگاه خبری MacRumours گزارش داد كه مستندات موجود در iOS 13 نشان می دهد كه پشتیبانی ازعینک AR اپل در iOS 13 طراحی شده که گواه آن، دستگاهی با نام  Garta  است. که این نشانه ها ممکن است نشان دهنده خبری مبنی بر رو نمایی هرچه سریع تر عینک AR اپل باشد.

فکرش را بکنید، عینکی بر چشم هایتان باشد که دنیا را به طرز عجیب و غریبی به شما نشان دهد. بتوانید تصویری سه بعدی از هرآنچه که می خواهید ببینید. با داشتن این محصول، می‌توانید با استفاده از گوشی آیفون خود، به نتایج مطلوبی دست یابید.

به عنوان مثال می توانید، تجربه ای جدید در مسیریابی یا نمایش وضعیت آب‌و‌هوایی داشته باشید،

حتی می توانید، لذت دیدن  ویدیوهای ۳۶۰ درجه  را نصیب خود کنید یا به برگزاری جلسات مجازی که برای اجرای از اطلاعات سنسورهای موجود روی عینک برای تشخیص و تعیین مکان سر کاربر در فضا و هماهنگی تصاویر با آن استفاده می‌شود، بپردازید.

هرچند که این احتمالات تنها بخشی از توقع ما از این عینک است و هنوز کسی نمی داند این محصول قرار است چه غوغایی در جهان برپا کند.

بدون تردید رو نمایی از عینک AR اپل، قدرت فناوری را به رخ تمام جهانیان می کشد و آغاز راهی برای پیشرفت است. قطعا با وجود چنین محصولی، راه برای اختراعات و اکتشافات تازه باز خواهد شد.

AR را با VR اشتباه نگیریم!

عینک‌های واقعیت افزوده  AR را نباید با هدست‌های واقعیت مجازی که  VR نام دارند،اشتباه گرفت. چرا که برخلاف هدست واقعیت مجازی، عینک‌  AR اپل، دارای صفحه ای  شفاف هستند که علاوه بر دیدن تصاویری که در مقابل چشمان شما  نمایش داده می‌شود، قابلیت دیدن دنیای بیرون نیز فراهم است. به گفته برخی محققان عینک‌  AR اپل محیط واقعی را برای درک و دیدن جزئیات بیشتر تقویت می‌کند.

 

به نظر شما عینک AR اپل چه شکلی است؟

اپل تا به امروز تمام محصولات خود را در قالب طرح های ساده، با ظرافت و وسواس تمام با در نظر گرفتن تمام مولفه های زیبایی و در عین حال مدرن بودن، طراحی کرده است، بی شک این محصول نیز چنین خواهد بود. تا کنون بیش از ده ظرح از این محصول در اینترنت دست به دست شده و طرح های مختلفی از آن در ذهن ها نقش بسته است. بنابراین نم توان به طور قطع یقین درباره طراحی آن صحبت کرد.

به نظر شما طراحی این عینک هیجان انگیز به چه شکل خواهد بود؟

برخی بر این باورند، که فریم این عینک ها همچون عینک های آفتابی به شکل سنتی هستند، تا بتوانند مفهوم واقعیت افزوده را به معنی واقعی کلمه ادا کنند.

هرچند که درباره این محصول هنوز اطلاعات کافی به دست نرسیده و معلوم نیست جنس رویه این عینک AR اپل قرار است از چه متریالی باشد اما انتظار می رود، روی فریم این عینک دکمه یا کلیدی وجود نداشته باشد و تمامی کنترل‌ها از طریق لمس یا ضربه به سطح حساس روی بدنه عینک صورت گیرد. حتما اپل در طراحی این محصول شگفتانه خود، از آوری دوربین Face ID نیز استفاذه کرده است. همچنین، با روی کار آمدن برنامه سیری و ایرپادزها، این تصور هم قابل پیش بینی است که کنترل این عینک های واقعیت افزوده،  توسط فرمان‌های صوتی صورت گیرد.

دوربین

همانطور که پیش تر گفتیم، احتمال استفاده دوربین در عینک AR اپل و بهره مندی از تکنولوژی برنامه Face ID در این محصول بسیار زیاد است. اما اینکه نحوه استفاده آن به چه صورت خواهد بود، یکی از سوال هاییست که برای دانستنش باید تا زمان رونمایی این محصول صبر کرد.

قیمت عینک AR اپل چه قدر خواهد بود؟

اپل همیشه محصولات خو را به نسبت بالایی به بازار عرضه می کند. اما در باره عینک های واقعیت افزوده، پیش بینی ها بر این است که قیمت این محصول از قیمت سایر عینک های واقعیت افزوده که به نوعی رقبای جدی اپل هستند، پایین تر باشد

در حال حاضر عینک HoloLens 2 ساخت شرکت مایکروسافت با قیمت  3500  دلار (تقریبا 2661 پوند)، و نسخه Google Enterprise Edition  با قیمت 1823 دلار (تقریبا 1،336 پوند) در حال عرضه به بازار است.

قیمت تخمینی و اولیه برای عینک AR اپل 999 دلار (999 پوند)  می باشد اما این قیمت تنها یک ابراز امیدواری است. بی شک عرضه این محصول با قیمتی پایین مخاطبان بسیاری را جذب خود می کند و می تواند رکورد فروش را بزند. با این حال هیچ مولفه ای در این باره قابل نظریه پردازی نیست.

ما در این مطلب سعی کردیم اطلاعاتی در باره این عینک ها در اختیار شما قرار دهیم، اطلاعاتی که شاید در موثق بودن آن اما و اگر هایی وجود داشته باشد و تنها بخشی از آن ها تحقق یابد. اما برای کسب اطلاعات در این باره تنها یک راه حل وجود دارد و آن این است که تا رونمایی از آن صبر کنیم.

 

آپدیت:

فرآیند ساخت نمونه‌ی اولیه‌ی عینک‌های واقعیت افزوده‌ی اپل، وارد فاز دوم خود شده‌ است. بر اساس گزارش مجله‌ی دی‌جی تایمز، تولید این عینک‌ها چند ماه بعد وارد فاز سوم خود خواهد شد. بعد از اتمام طراحی نسخه‌ی اولیه، انتظار می‌رود که ارزیابی‌های مهندسی آن ۶ تا ۹ ماه زمان ببرد. گفته شده که اپل در حال بهبود عملکرد باتری و وزن این دستگاه پوشیدنی است.

در ژوئن ۲۰۲۰ خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد، اپل در حال توسعه‌ی مدلی از هدست‌های VR/AR و یک مدل عینک AR است. AR یا واقعیت افزوده با VR یا واقعیت مجازی، تمایزهای آشکاری دارد. به ادعای بلومبرگ، نمونه‌ی اولیه‌ی هدست اپل، نمونه‌ای کوچک‌تر از Oculus Quest فیسبوک خواهد بود. گفته شده بود، عینک AR نیز ساختاری شفاف و سبک خواهد داشت. بر اساس اخبار شنیده شده از درون شرکت اپل، انتظار می‌رود اپل در سال ۲۰۲۱ از این هدست رونمایی کند و در سال ۲۰۲۲ آن را برای عرضه ارائه دهد. در حالی که عینک‌های واقعیت افزوده، زودتر از ۲۰۲۳ آماده نمی‌شوند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، عینک‌های اپل اطلاعاتی مثل پیام‌های گوشی و مسیردهی نقشه را در مقابل دیدگان کاربر نمایش می‌دهند. هم‌چنین مطابق پیش‌بینی‌ها، کاربر می‌تواند از طریق Siri عینک را کنترل کند. ضمن این‌که گفته شده، اپل برای هدست‌های AR/VR خود یک اپ استور در نظر گرفته است اما هنوز مشخص نیست که این بستر نرم‌افزاری، خدمات عینک‌های واقعیت افزوده را هم دربر بگیرد یا نه.

در ابتدای این هفته، مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر حوزه‌ی فناوری، خبر داده بود که تامین‌کنندگان اپل در حال آماده شدن برای یک دستگاه واقعیت افزوده در سال ۲۰۲۱ هستند. ا نوع این دستگاه مشخص نشده است. آقای کو انتظار دارد که در سال ۲۰۲۱ میلادی، اپل از محصول جدید خود AirTag که مخصوص ردیابی دستگاه‌های الکترونیکی است، و از مدل‌های جدیدی از هدفون‌ها، مک‌بوک‌های ۱۶ و ۱۴ اینچی با اپل سیلیکون و یک آپید پرو جدید رونمایی کند.

عینک AR اپل سال‌ها منبع بزرگی برای شایعات مطرح شده پیرامون این شرکت بوده است و پتنتی از آن نیز در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ به ثبت رسیده است که جزئیات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مربوط به این دستگاه را بیان می‌کند. اما تنها در سال ۲۰۱۹ بود که پروژه موردانتظار اپل برای عینک AR این کمپانی، واقعا در شرف وقوع بود، چرا که شایعات بیشتری پیرامون آن منتشر شده و انتظار داشتیم که اطلاعات اولیه از آن توسط کمپانی اعلام شود.

یک احتمال دیگر هم وجود داشت که بتوانیم عینک‌های اپل را در جریان رویداد WWDC ۲۰۲۱ امسال مشاهده کنیم. اگرچه شایعات نشان می‌دهند که ما هنوز هم با این محصول فاصله داریم و امسال سالی نیست که بتوانیم انتظار معرفی یا عرضه آن را داشته باشیم. حداقل تا این‌جا می‌توان گفت که تا اوایل سال ۲۰۲۲ نمی‌توانیم چیزهای بیشتری از عینک واقعیت مجازی اپل بدانیم.

طیق گفته‌ی یک سایت آگاه در این زمینه، مینگ چی کو تحلیل‌گر صنعت، در ابتدا گفته بود که تولید عینک واقعیت مجازی اپل در پایان سال ۲۰۱۹ یا آغاز سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد و او خاطرنشان کرده بود که برای انجام بسیاری از پردازش‌ها، شرکت به اتصال آن به یک آیفون متکی است. بعدها در اواسط سال ۲۰۲۰ نیز یادداشتی توسط Kuo منتشر شده و تاریخ انتشار آن را تا سال ۲۰۲۲ عقب انداخت.

با این حال، منبع دیگری هم ادعا کرده است که ظاهرا می‌توانیم در اوایل سال ۲۰۲۱ شاهد یک رونمایی از Apple Glass باشیم، اما بازم این پیش بینی‌ها درست از آب درنیامد. iGlasses با قابلیت پشتیبانی از AR، با توجه به اینکه اطلاعات کمی در اختیار کاربران قرار گرفته است، کاملا یک دستگاه مرموز بوده و حتی اخباری که مبنی بر اینکه اپل به‌طور کلی برنامه‌ی خود را برای عینک AR خود لغو کرده است، وجود دارد. گزارشی از Digitimes منتشر شده است که نشان می‌دهد، منابع زنجیره تامین اپل از منحل شدن‌شان در این پروژه خبر می‌دهند. البته پتنت جدیدی در اواخر سال ۲۰۱۹ ثبت شده بود که پتانسیل نوسازی دوباره‌ی این عینک را زنده می‌کند.

عینک واقعیت مجازی اپل

در چنین زمانی، منابع دیگری هم ادعا کرده‌اند که عینک اپل هنوز هم در برنامه این کمپانی وجود دارد و تنها با تاخیر مواجه شده است، چرا که یک هدست AR احتمالا برای سا ل۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است و به‌دنبال آن، عینک‌های AR نیز در سال ۲۰۲۳ روانه بازار می‌شوند. اولین هدست، به‌طور بالقوه در سال ۲۰۲۲ با تمرکز روی AR روانه بازار خواهد شد و ما تصور می‌کنیم که عینک اپل نیز در اوایل سال ۲۰۲۳ برای عرضه به بازار آماده باشد.

بنابراین، حتی اگر این تاریخ‌ها درست باشند، یقینا سردرگمی و بحث و جدال زیادی پیرامون آن وجود خواهد داشت. جدیدترین اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که احتمالا خیلی زود اپل یک اعلامیه در این رابطه خواهد داشت، اما باز هم با عرضه آن به فروشگاه‌ها فاصله زیادی داریم.

بنابراین همه‌ی این شایعات می‌توانند برای کاربر تحریک کننده باشند. با دور شدن از این شوایع، ما قصد داریم که کمی در مورد اطلاعات احتمالی عینک اپل صحبت کرده و ببینیم که حرکت بزرگ بعدی اپل دارای چه ویژگی‌هایی خواهد بود.

قیمت عینک Apple AR چگونه خواهد بود؟

خب این سوال سختی است، چرا که هیچ سابقه‌ی واقعی برای این نوع دستگاه وجود ندارد. تنها شایع در مورد این موضوع، این است که قیمت ۴۹۹ دلاری برای آن در نظر گرفته شده و بدون احتساب هزینه‌های جانبی آن، می‌توانیم شاهد چنین برچسب قیمتی روی محصول باشیم.

با این حال، شایعه‌ی دیگری هم بر اساس ادعای تحلیلگر JPMorgan Chase وجود دارد که نشان می‌دهد، هزینه‌ی مواد اولیه برای تولید این محصول، به‌تنهایی می‌تواند ۴۹۹ دلار باشد و با توجه به بدنامی اپل در ارائه دستگاه‌های گران قیمت، می‌توانیم قیمت بالاتری را برای عینک‌های اپل شاهد باشیم. شایعه دیگری هم نشان می‌دهد که قیمت این محصول ممکن است که در حد دستگاه‌های رده بالای اپل مانند آی‌مک پرو بوده و در حد ۶ هزار دلار برچسب قیمت دریافت کند.

سخت افزار عینک اپل AR

بزرگ‌ترین شایعه‌ای که در این مورد وجود درد، جزئیاتی است که بسیاری از مشخصات فنی آن را فاش می‌کند. طبق گفته‌ی جان پراسر که یک فاش کننده‌ی اطلاعات قابل اعتماد است، گویا عینک واقعیت مجازی اپل با عنوان Apple Glass نامیده خواهد شد و قابلیت نمایش اطلاعات روی هر دو لنز را خواهد داشت. کنترل کاربری از طریق حرکات داخلی و جلوی فریم‌ها نیز توسط کاربر فراهم خواهد شد.

ظاهرا تمام پردازش‌ها توسط یک آیفون متصل به آن انجام خواهد شد و اپل گلس، یک دوربین معمولی نخواهد داشت. تامین انرژی برای ثبت تجربیات عینک نیز توسط اسکنر لیدار انجام خواهد شد. شایعه‌ای هم در اوایل سال ۲۰۲۱ منتشر شده است که نشان می‌دهد، سنسور لیدار بخشی از اپل گلس خواهد بود و همراه با شش لنز ساخته می‌شود. البته هنوز مشخص نیست که این موضوع به لنزهای لایه‌ای عینک اشاره دارد یا خود دوربین.

عینک واقعیت مجازی اپل

جزئیات دیگری هم توسط منابع منتشر شده است که ظاهرا نسخه‌ی عینک آفتابی در این دستگاه وجود نخواهد داشت، چرا که صفحه نمایش با لنزهای رنگی کار نمی‌کند. استفاده کنندگان از این عینک‌ها قادر به تشخیص این نخواهند بود که لنزها چه چیزی را نمایش می‌دهند و فریم عینک، حداقل در یک نمونه اولیه، گویا از پلاستیک ساخته شده است.

همین منبع ادعا کرده است که اپل در حال آزمایش نسخه‌ی ویژه عینک استیو جابز ادیشن است. این امر مانند یک اپل واچ ادیشن عمل می‌کند که در آن، شرکت سبک خاصی از محصول خود را با قیمت بالاتر به فروش می‌رساند. منبع دیگری نزدیک به اپل، آقای مارک گورمن از بلومبرگ ادعا کرده است که هیچ کدام از اطلاعات قبلی صحیح نیستند و بنابراین چندان نمی‌توان به آن‌ها امیدوار بود. گزارشی هم با استناد به یکسری منابع مرتبط، ادعا می‌کند که عینک AR هنوز هم در مراحل اولیه تولید قرار دارد و حداقل تا سال ۲۰۲۳ عرضه نخواهد شد. ممکن است که پیش از آن یک هدست Apple AR داشته باشیم که تا سال ۲۰۲۲ عرضه شود.

فراتر از آن، اپل مشغول جمع‌آوری شرکت‌هایی است که علاقه‌مند به کار در حوزه AR هستند و این موضوع نشان می‌دهد که محصول در مراحل نهایی تولید قرار دارد و تیم کوک نیز گفته است که اپل چندین محصول جدید در دست تولید دارد که می‌تواند مغز شما را منفجر کند.

اخیرا نیز شواهدی به دست ما رسیده است که نشان از ثبت تعدادی پتنت توسط این شرکت. این پتنت‌ها نشان می‌ٔهد که لنزهای طراحی شده خاصی برای ریختن جلوی چشم کاربر استفاده می‌شوند و یک صفحه نمایش لمسی نیز می‌تواند به‌عنوان کنترل کننده در آن استفاده شود.

پتنت دیگری نیز به عینک‌هایی با تیرگی قابل تنظیم اشاره می‌کند که ممکن است به‌عنوان مثال در هنگام افزودن فوکوس به یک فیلم کمک کرده یا به دید در یک روز خاص کمک کند.

webranko
تحریریه بازرگانی سیب

مشاهده سایر مطالب
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های منتخب
پیش بینی درد بیماران
آیفون اورجینال