تهران – خیابان جمهوری تقاطع حافظ، مجتمع چارسو طبقه اول واحد C10 ساعت کاری 10 صبح الی 7 بعد از ظهر به جز روزهای تعطیل تلفن تماس: 021-66767359

اضافه شدن گزینه‌ی Privacy به اپ Tips دستگاه‌های iOS

اپل در اپلیکیشن خود به نام Tips بخش جدیدی برای خدمات Privacy یا حریم خصوصی کاربر اضافه کرده است. اپلیکیشن Tips همواره در حال به‌روز شدن است و نکات جدیدی برای بهینه‌تر کردن استفاده‌ی کاربر از دستگاه iOS را ارائه می‌دهد. Tips بخش‌های مختلفی دارد و همه‌ی نکات لازم در کار با آیفون را پوشش می‌دهد. مثلاً چگونه عکس‌های بهتری بگیریم یا چگونه بر روی آیفون مسیریابی کنیم و نکاتی از این دست که جنبه‌ی آموزشی دارند.

در بخش جدید Privacy، ۹ نکته‌ی آموزشی به کاربر یادآوری شده است. این نکات این‌ها هستند:‌ Sign In کردن با اپل ID، پسوردهای سافاری، پسورد حفاطتی برای کل سیستم، شاخص‌های استفاده از دوربین و میکروفون، پیش‌نمایش پیام‌ها، موقعیت جغرافیایی، تصاویر، وب‌گردی محافظت‌شده در سافاری، و ویژگی گزارش حریم خصوصی در سافاری.

 

امنیت اینترنت با سافاری

با سافاری شروع کنیم. اپل در این قسمت یادآوری می‌کند که این مرورگر وب می‌تواند برای برخی از وب‌سایت‌ها کلیدواژه‌ اختصاصی ساخته و آن را به یاد بسپارد. کاربر می‌تواند انتخاب کند که از این کلیدواژه‌های قدرتمند اپل استفاده کند و یا کلیدواژه‌ی انتخابی خود را داشته باشد.

در ادامه‌ی همین موضوع، اپل یک ابزار توصیه‌های امنیتی در تنظیمات دستگاه خود گنجانده است که کاربران را از وجود گذرواژه‌های ضعیف و یا پرخطر آگاه می‌کند. این ویژگی برای کلیدواژه‌های ذخیره شده در Keychain آی‌کلود قابل استفاده است. همچنین یک گزارش حفظ حریم خصوصی نیز دسترس است که نشان می‌دهد مرورگر سافاری چه ردیاب‌هایی را فعالانه مسدود کرده است.

وب‌گردی محافظت‌شده در سافاری با زدن بر روی صفحه‌ای به همین نام (Private Browsing) فعال می‌شود. این به کاربر اجازه می‌دهد که بدون بر جا گذاشتن ردپا، به وب‌گردی بپردازد. هر زمان که صفحه‌ی Private Browsing بسته شود، تاریخچه‌ی اینترنتی مربوط به آن توسط مرورگر حذف خواهد شد.

آخرین ویژگی‌های محافظتی iOS

در نسخه‌های جدیدی که از iOS منتشر شده است، Sign In کردن از طریق اپل در اپ‌ها و وب‌سایت‌ها، به عنوان یک گزینه‌ی امن و مطمئن به کاربران اپل معرفی شد. کاربران می‌توانند با استفاده از اپل ID خود در وب‌سایت‌ها اکانت بسازند و به آن وارد شوند. این گونه نیازی به ساخت پسورد جدید نیست و شخص می‌تواند آدرس ایمیل خود را از دسترس نرم‌افزارهای گروه سوم (Third-Party) محفوظ نگه دارد.

در قسمت Privacy از اپلیکیشن Tips در زمینه‌ی سخت‌افزاری نیز درباره‌ی نشان‌گرهای سبز و نارنجی که در بالای صفحه‌ی دستگاه‌های iOS در هنگام استفاده از دوربین یا میکروفون ظاهر می‌شوند، توضیح داده شده است. اپل به کاربران یادآوری می‌کند که می‌توانند با پایین کشیدن گوشه‌ی بالا سمت راست صفحه، بررسی کنند چه اپلیکیشنی در حال استفاده از داده‌های صوتی و خوراک تصویری دستگاه است.

جدیدترین نسخه‌ی iOS در مورد تنظیمات و دسترسی‌های مربوط به موقعیت‌یابی‌های جغرافیایی نیز گزینه‌های تازه‌ای دارد که در Tips به آن‌ها اشاره شده است. برای مثال، می‌توان از دسترسی برنامه‌ها به مکان دقیق دستگاه خودداری کرد. برای این کار، کاربر باید گزینه‌ی مورد نظر را در تنظیمات خاموش کند.

در نهایت، اپل در مورد گزینه‌های پیش‌نمایش پیام‌ها بر روی صفحه‌ی لاک‌اسکرین دستگاه نیز نکاتی دارد. کاربران می‌توانند از طریق تنظیمات مربوط به Notification این پیش‌نمایش را غیرفعال کنند. هم‌چنین در قسمت تصاویر دستگاه نیز می‌توان نمایش تصاویر را به طور دلخواه از حالت عمومی خارج کرد.

 

اپل اپلیکیشن Tips را اولین بار در iOS 8 عرضه کرد و از آن زمان، با به‌روزرسانی‌های متعدد سیستم عامل خود، این اپلیکیشن را نیز به‌روز کرده است تا کاربران را با آخرین ویژگی‌های iOS آشنا کند.

webranko
تحریریه بازرگانی سیب

مشاهده سایر مطالب
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *