تهران – خیابان جمهوری تقاطع حافظ، مجتمع چارسو طبقه اول واحد C10 ساعت کاری 10 صبح الی 7 بعد از ظهر به جز روزهای تعطیل تلفن تماس: 021-62999938
افزایش امنیت آیفون

افزایش امنیت آیفون با 5 روش ساده

افزایش امنیت آیفون این روزها دغدغه بسیاری از کاربران این گوشی محبوب است. اپل جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل همراه این شرکت به‌نام iOS 13 را منتشر کرد. نسخه‌ای که مالکان گوشی‌های آی‌فون6S به بعد قادر به دریافت آن هستند شامل ویژگی‌ها و برنامه‌های جدیدی است که بدون مشکل روی آی‌فون‌ها قابل استفاده هستند. اپل همراه با عرضه iOS 13 تغییرات مهمی در ارتباط با مبحث زیبایی‌شناسی اعمال کرد تا سیستم‌عامل جدید بازهم کاربرپسندتر از قبل شود. به‌روزرسانی جدید شامل یک سری تغییرات در برنامه‌هایی همچون Photos ، Maps و Reminders است تا شکل ظاهری این برنامه‌ها جذاب‌تر شود.

همانند روالی که سال‌های گذشته بر دنیای پلتفرم‌های اپل حکم‌فرما بوده، اپل کمتر از یک هفته بعد از انتشار به‌روزرسانی iOS 13 به دلیل وجود برخی نواقص و باگ‌ها، به‌روزرسانی دیگری به‌نام iOS 13.1 را منتشر کرد تا برخی از باگ‌ها برطرف شوند و چند قابلیت جدید دیگر به iOS اضافه شود.

بهبودهای امنیتی اپل در نسخه جدید iOs

بهبود Face ID: همه ما این ویژگی را دوست داریم، میدان دید Face ID  برای باز کردن قفل گوشی گسترده‌تر شده است. کاربران با نگاه کردن به گوشی آی‌فون که روی میز قرار دارد قادر هستند آن‌را باز کنند بدون این‌که گوشی را بلند کنند.

تلفیق Find my iPhone و Find my Friends: این دو برنامه در حال حاضر در برنامه‌ای به‌نام ‘Find My’ تلفیق شده‌اند و اپل قابلیتی به آن افزوده که می‌تواند دستگاه‌های آفلاین را پیدا کند. اپل می‌گوید در زمان آفلاین بودن، دستگاه سیگنال بلوتوثی اختصاصی را ارسال می‌کند و با این سیگنال می‌تواند با سایر دستگاه‌های اپل اطراف خود ارتباط برقرار کند و شبکه‌ای ایجاد کند و از طریق آن‌ها مکان درست دستگاه را روی نقشه به صاحبش نشان دهد.

در کنار این بهبودها اما راه‌هایی وجود دارند که قادرند امنیت آیفون شما را بدون در نظر گرفتن نسخه آن، تامین کنند. در ادامه به بررسی این نکات پرداخته‌ایم:

1 – افزایش امنیت آیفون با انتخاب حالت USB محدود

این ویژگی جدید که پیدا کردن آن کار راحتی هم نیست، از اتصال سایر لوازم جانبی به دستگاه شما – مانند کابل‌های USB و هدفون – در هنگام قفل شدن بیش از یک ساعت آیفون یا آیپد شما جلوگیری می‌کند. این امر باعث می‌شود نه پلیس و نه هکرها نتوانند با استفاده از ابزارهایی که در دسترسشان است، برای دور زدن رمز عبور صفحه قفل و گرفتن اطلاعات شما، عملی انجام دهند.

افزایش امنیت آیفون

برای فعال کردن این تنظیمات، به قسمت Settings > Touch ID & Passcode رفته و پس از وارد کردن پسورد خود، مطمئن شوید که USB Accessories در حالت غیرفعال یا Off قرار دارد. اگر آیفون X دارید، این گزینه را در قسمت Face ID بیابید.

2 – افزایش امنیت آیفون با فعالسازی به‌روزرسانی خودکار

هر بار که آیفون یا آی‌پد شما به روز می‌شود، دارای تکه‌های امنیتی برای جلوگیری از خرابی و سرقت اطلاعات است. با این حال، هر چند وقت یک بار گوشی خود را آپدیت می‌کنید؟ خیلی‌ها به این موضوع اهمیت نمی‌دهند، مگر اینکه به‌روزرسانی خاصی عرضه شده باشد. iOs های نسخه جدید به طور اتوماتیک گوشی شما را به‌روز می‌کنند، تنها کافیست آپدیت خودکار آن‌ها را فعال نمایید.

افزایش امنیت آیفون

برای فعال کردن به‌روزرسانی خودکار به Settings > General > Software Update رفته و Automatic Updates را در حالت فعال یا On قرار دهید.

3 – افزایش امنیت آیفون با انتخاب پسورد قوی‌تر

iOs در سال‌های اخیر در زمینه کدهای رمزگذاری بسیار بهتر عمل کرده است. رمز عبور این پلتفرم سال‌ها 4 رقمی بود ولی اکنون از 6 رقم پشتیبانی می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا رمز عبور شما بسیار قوی‌تر عمل کند. اما آیا می‌دانستید قادر هستید یک کد عددی با هر طولی که دوست دارید، انتخاب کنید؟ 8، 12 یا حتی طولانی‌تر! با فعال کردن این گزینه، دیگر هنگام وارد کردن پسورد، کیبورد حروف روی گوشی شما ظاهر نخواهد شد و صرفا کیبورد عددی نمایش داده می‌شود.

برای فعال کردن این گزینه به Settings > Touch ID & Passcode رفته و پسورد خود را وارد کنید. سپس به بخش Change password رفته و از میان گزینه‌های موجود، Custom Numeric Code را انتخاب نمایید.

4 – افزایش امنیت آیفون با فعالسازی تایید هویت دو عاملی

تایید هویت دو عاملی یکی از بهترین راه‌های ایمن نگه داشتن حساب کاربری شماست. با فعال شدن این گزینه، اگر شخصی رمز ورود شما را سرقت کند ، بازهم به تلفن شما نیاز دارد تا وارد حساب شما شود. سال‌هاست که تایید هویت دو عاملی دست و پا گیر و آزار دهنده است. اکنون،iOS از ویژگی جدیدی برخوردار است که به طور خودکار کد را پر می‌کند. بنابراین، دیگر هیچ بهانه‌ای ندارید.

افزایش امنیت آیفون

اگرچه فعال کردن این گزینه در همان تنظیمات اولیه گوشی امکان‌پذیر است اما اگر در آن زمان از آن گذر کرده‌اید، به قسمت Settings رفته و روی نام خود بزنید، سپس به قسمت Password & Security رفته و Turn on Two-Factor Authentication را انتخاب کنید.

5 – افزایش امنیت آیفون با جلوگیری از انتخاب پسورد تکراری

آیا شما هم جزو آن دسته کسانی هستید که از یک پسورد مشترک برای سرویس‌های اشتراکی خود استفاده می‌کنند؟ جالب است بدانید، iOs در نسخه جدید خود این قابلیت را دارد تا به محض مشاهده ورود پسورد مشترک برای چندین سرویس از طرف شما، اخطار داده و این موضوع را گوشزد کند. این موضوع موجب می‌شود تا آن دسته هکرهایی که از یک یوزرنیم و پسورد برای هک کردن سرویس‌های مختلف شما استفاده می‌کنند، بسیار محدود شوند.

افزایش امنیت آیفون

برای فعال‌سازی این گزینه به Settings > Passwords & Accounts > Website & App Passwords رفته و پسورد خود را وارد کنید. در این بخش، در صورت استفاده از پسورد مشترک برای سرویس‌های خود، آیکون اخطاری را مشاهده خواهید کرد. روی Change Password on Website بزنید و مراحل را طی کنید تا این مشکل حل شود.

webranko
تحریریه بازرگانی سیب

مشاهده سایر مطالب
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های منتخب
پیش بینی درد بیماران
آیفون اورجینال