تهران – خیابان جمهوری تقاطع حافظ، مجتمع چارسو طبقه اول واحد C10 ساعت کاری 10 صبح الی 7 بعد از ظهر به جز روزهای تعطیل تلفن تماس: 021-62999938

چگونه از صفحه نمایش آیفون خود فیلم بگیریم؟

مطمئنا برای شما هم پیش آماده است که در شرایطی قرار گرفته باشید که بخواهید از صفحه نمایش خود فیلم برداری کنید. انجام این کار در دستگاه های iOS کمی سخت است. اما غیر ممکن نیست. فیلم برداری از صفجه نمایش برای برخی وبلاگ داران و یا کاربران YouTube  امری حیاتی به شمار می آید. به همین خاطر بسیاری به دنبال یادگیری از این امکان iPhone هستند.

ما در این مطلب قصد داریم، نحوه ضبط فیلم از صفحه نمایش را به شما آموزش دهیم.هرچند که iPhone دارای این امکان است اما نرم افزارهایی برای ضبط فیلم از صفحه نمایش، تولید شده اند که به معرفی آن ها هم در همین مقاله خواهیم پرداخت.

فیلم گرفتن از صفحه آیفون در iOS 11 و iOS 12

یکی از ویژگی های جدید گوشی iOS 11 امکان ضبط فیلم از صفحه نمایش با استفاده از مرکز کنترل (Control Centre) است. این امکان توجه بسیاری را به خود جلب کرده و به گفته برخی استفاده کنندگان فیلم برداری از صفحه نمایش بسیار مفید و کاربردی است.

اگر شما هم گوشی همراه خود را به iOS11 ارتقا داده اید برای فیلم برداری از صفجه نمایش گوشی خود، روند زیر را دنبال کنید. در ابتدا باید آیکون فیلم برداری از صفحه نمایش را به مرکز کنترل اضافه کنید؛ برای این کار لازم است به منوی  تنظیمات رفته و گزینه  Control Center را انتخاب کنید.

حالا شما وارد صفحه مرکز کنترل شده اید، در ادامه لازم است روی Customize Controls کلیک کنید.

ضبط صفحه خود را شروع کنید

برای شروع کار روی دکمه ضبط صفحه کلیک کنید. تا شروع فیلم برداری از صفحه نمایش یک شمارش معکوس سه ثانیه ای مشاهده خواهید کرد که به شما این فرصت را می دهد که آمادگی کامل خود را بدست آورید.

اگر می خواهید هنگام ضبط صفحه نمایش، صدای محیط را هم داشته باشید؛ می توانید دکمه ضبط  را به مدت طولانی تری فشار داده و سپس روی نماد میکروفون خاموش ضربه بزنید تا آن روشن شود هنگام ضبط ، نوار بالای صفحه شما قرمز خواهد بود.

 

ضبط صفحه خود را متوقف کنید

برای متوقف کردن ضبط ، می توانید بر روی نوار قرمز در بالا ی صفحه کلیک کنید و با انتخاب گزینه Stop تأیید کنید که می خواهید به ضبط  خود خاتمه دهید.

از طرف دیگر ، می توانید دوباره روی دکمه Screen Recorder در Control Center ضربه بزنید.

پس از پایان دادن به ضبط فیلم برداری از صفحه نمایش، اعلانی را مشاهده می کنید که به شما اطلاع می دهد که فیلم شما در منوی گالری ذخیره شده است.

نحوه استفاده از برنامه های ضبط صفحه آیفون

درست است که ابزار ضبط صفحه نمایش با سیستم عامل iOS مورد تایید بسیاری از کاربران و کارشناسان قرار گرفته است اما برخی افراد ترجیح می دهند از اپلیکیشن های مختلف این امکان نیز استفاده نمایند. به همین خاطر ما در این مطلب به معرفی سه نرم افزار ضبط فیلم در آیفون می پردازیم که به نسبت سایر اپلیکیشن ها قابلیت دانلود راحت تری دارند و رایگان هستند.

 

1- TechSmith Capture

اگر شماهم از آن دسته افراد باشید که با استفاده از برنامه Snagit از روی صفحه نمایش کامپیوتر خود فیلم برداری کرده اند، حتما برنامه TechSmith Capture را برای iPhone و iPad می پسندید.

کار با این نرم افزار بسیار راحت است، برای شروع ضبط،  پس از باز کردن برنامه می توانید بر روی دکمه قرمز رنگی که در بالای برنامه وجود دارد؛ کلیک کرده و سپس Start Broadcast را در صفحه بعدی انتخاب کنید.

در صورت تمایل می توانید دکمه میکروفن را هم انتخاب کنید تا صدای محیط هم ضبط شود.

درست مانند ابزار بومی در iOS ، نوار بالای صفحه نمایش شما هنگام ضبط به رنگ قرمز است. و برای متوقف کردن ضبط ،به محض کلیل بر روی نوار قرمز، باید گزینه Stop را انتخاب کنید. با Stop کردن فیلم برداری، محصول شما در گالری همین برنامه ذخیره می شود.

برای مشاهده فیلم گرفته شده می توانید، مجددا برنامه را باز کنید و ضبط های صورت گرفته را مشاهده نمایید. همچنین می توانید فیلم های خود را به اشتراک بگذارید.

روند اشتراک گذاری به روش زیر است:

یکی از گزینه های Camtasia ، Snagit ، TechSmith Relay را انتخاب کنید. اگر اشتراک Snagit را روی رایانه خود نصب کرده باشید گزینه sharing to Snagit برای اشتراک گذاری شما یک گزینه ایده آل است.

Screen Recorder 2

یکی دیگر از نرم افزار های مطرح  Screen Recorder است که کارکردی مشابه اپلیکیشن TechSmith Capture دارد.اگر خواهان استفاده از این نرم افزار هستید، می توانید پس از ورود به برنامه بر روی دکمه قرمز رنگ آن ضربه بزنید. همچنین در صورت تمایل به ضبط صدا می توانید دوباره میکروفون را روشن کنید. نوار بالای صفحه شما هنگام ضبط قرمز خواهد بود. برای پایان دادن به ضبط ، روی نوار قرمز ضربه بزنید و Stop را انتخاب کنید. اعلانی را مشاهده می کنید که ضبط صفحه نمایش شما در همین برنامه  ذخیره شده است.

برای مشاهده فیلم ذخیره شده نیز می توانید برنامه را باز کنید و در قسمت فیلم های ذخیره شده آن را مشاهده نمایید.این برنامه نیز همانند سایر برنامه ها قابلیت اشتراک گذاری در برنامه های مختلف هم چون YouTube را دارد.

یکی از ویژگی های دیگر این برنامه این است که درکنار قابلیت ضبط از صفحه نمایش، قابلیت ویرایش فیلم نیز دارد که شما می توانید بر اساس نیاز خود، اندازه سایز ویدیو را تغییر دهید یا به فیلم خود جلوه ببخشید.

3- DU Recorder

DU Recorder  از دیگر برنامه های ضبط صفحه نمایش آیفون است. کارکردن با این برنامه تفاوت چندانی با برنامه های قبل  ندارد اما امکانات بیشتری به نسبت سایر اپلیکیشن ها ارائه می دهد.

با استفاده از این برنامه می توانید عکس ها را به ویدیو تبدیل کنید.برای مشاهده ویدیوهای ضبط شده توسط این برنامه آن را باز کنید و به منوی گالری آن بروید و فیلم های خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. یکی از قابلیت های مهم DU Recorder  این است که می توانید، پخش مستقیم به یک سری از برنامه ها از جمله YouTube ، Facebook و Twitch. داشته باشید.

مچنین می توانید فیلم ها را از داخل برنامه ویرایش کنید و متناسب با آن ، متن یا موسیقی به فیلم خود اضافه کنید.

آموزش تمام شد، حالا دست به کار شوید

اکنون که می دانید چگونه می توانید از ابزار ضبط صفحه نمایش  در iOS و چند برنامه عالی از فروشگاه App استفاده کنید، وقت آن رسیده که دست به کار شوید و در عرض چند دقیقه فیلم های جالبی از صفحه نمایش گوشی خود بگیرید

 

webranko
تحریریه بازرگانی سیب

مشاهده سایر مطالب
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های منتخب
پیش بینی درد بیماران
آیفون اورجینال