تهران – خیابان جمهوری تقاطع حافظ، مجتمع چارسو طبقه اول واحد C10 ساعت کاری 10 صبح الی 7 بعد از ظهر به جز روزهای تعطیل تلفن تماس: 021-62999938

مشکل بلوتوث در مک‌های M1

مک‌های جدید اپل که پردازنده‌های M1 را بر خود دارند، با استقبال بسیار خوبی از سوی کاربران و منتقدان روبه‌رو شدند. اما برای برخی از کاربران، دردسرهایی هم به همراه آوردند. در عملکرد برخی از این کامپیوترها، مشکلاتی جزئی گزارش شده بود که می‌توانست برای کاربران اذیت‌کننده باشد. مشکلات مربوط به عملکرد بلوتوث یکی از این مسائل بود، به طوری که برخی از کاربران مک‌های M1 گزارش دادند در اتصال بلوتوثی با مک‌های خود دچار مشکل هستند، و برای برخی دیگر اتصال از طریق بلوتوث دچار قطعی‌های تصادفی می‌شد. حالا به نظر می‌رسد که اپل بر روی راه‌حلی برای برطرف کردن این مشکل کار می‌کند.

یکی از نویسندگان مجله‌ی آتلانتیک، ایان بوگوست، شخصاً با این مشکل روبه‌رو شده بود. او در اتصال ماوس بلوتوثی خود به مک M1 مشکل داشت و موفق شد با خرید یک ماوس جدید و اتصال کابلی آن به کیبورد این مشکل را موقتاً حل کند. او در حساب توئیتری خودش نوشته بود: مشکلی که در کار با ماوس خودم داشتم حل شد. یک ماوس جدید با قابلیت اتصال بلوتوثی خریدم و آن را به کیبورد وصل کرده‌ام. اپل به من گفته که در حال کار بر روی آپدیت macOS برای حل این مشکل است و حالا فقط باید دید که چه زمانی منتشر می‌شود.

این خبر خوبی است و حداقل حالا می‌دانیم که اپل از این مشکل مطلع شده و آن را جدی گرفته است. پیش از این، در فوروم‌های ردیت و فوروم‌های خود اپل، کاربران این موضوع را گزارش داده بودند. هم‌چنین به نظر می‌رسد که این مشکل سخت‌افزاری نیست و با یک آپدیت نرم‌افزاری حل می‌شود. این احتمالاً خیال بسیاری از کاربران M1 را راحت می‌کند.

Big Sur 11.2 در راه است

هنوز دقیقاً نمی‌دانیم آپدیت جدید کی بیرون می‌آید اما آپدیت macOS Big Sur 11.2 در راه است و به زودی نسخه‌ی نهایی آن منتشر خواهد شد، پس شاید این نیز بخشی از آن باشد. نسخه‌ی بتای Big Sur 11.2 هم‌اکنون در حال سنجش توسط توسعه‌دهندگان است. اپل هنوز اعلام نکرده که این آپدیت چه زمانی منتشر خواهد شد.

با وجود چنین مشکلاتی، مک‌های M1 که شامل مک‌بوک Air جدید، مک‌بوک Pro ۱۳ اینچی و مک مینی می‌شود، به خاطر عملکرد فوق‌العاده و ماندگاری زیاد باتری تحسین شده‌اند. پردازنده‌های فوق سریع M1 جای پردازنده‌ی اینتل را که تاکنون در مک‌های اپل استفاده می‌شد، گرفته‌اند و این تحولی بزرگ از سوی اپل در سال ۲۰۲۰ بود که در ۲۰۲۱ نیز دنبال خواهد شد و تقریباً شکی نیست که به زودی همه‌ی کامپیوترهای مک اپل، به پردازنده‌های جدید M1 که مخصوص خود اپل است، مجهز خواهند شد. M1 در زمینه‌ی سرعت و عملکرد به راحتی پردازنده‌های اینتل را پشت سر گذاشته است و یکی از بزرگ‌ترین هیجان‌های دنیای فناوری در سال میلادی گذشته، معرفی این تراشه‌های قدرتمند بود.

پس لازم نیست نگران مک‌های M1 باشید. چه شما هم قصد دارید یکی از این کامپیوترهای جذاب را بخرید و چه همین الان هم یکی از آن‌ها را در اختیار داشته باشید، آینده‌ی فناوری متعلق به این مک‌های جدید است. از آن‌جا که هنوز زمان زیادی از معرفی مدل‌های مک M1 نمی‌گذرد، بروز مشکلات جزئی و نرم‌افزاری اتفاق عجیبی نیست و اپل به زودی آن‌ها را برطرف می‌کند تا به پیشتازی با M1 خود ادامه دهد.

webranko
تحریریه بازرگانی سیب

مشاهده سایر مطالب
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های منتخب
پیش بینی درد بیماران
آیفون اورجینال