تهران – خیابان جمهوری تقاطع حافظ، مجتمع چارسو طبقه اول واحد C10 ساعت کاری 10 صبح الی 7 بعد از ظهر به جز روزهای تعطیل تلفن تماس: 021-62999938

آموزش نرفندهای عکاسی با آیفون که از شما یک حرفه ای تمام عیار می سازد

با آیفون چگونه حرفه ای عکاسی کنید

عکاسی یکی از شیرین ترین حرفه در تمام دنیا شناخته شده که سن و سال نمی شماسد. یک زمان برای گرفتن عکس و ثبت تنها برخی از لحظه های خاص زندگی نیاز به رفتن به آتلیه عکاسی داشتیم اما این روزها با پیشرفت تکنولوژی، می توانیم برای ثبت تک تک لحظه های زندگیمان بدون نیاز به عکاس و دوربین دیجیتالی می توان اقدام کرد.
گوشی های تلفن همراه این روزها علاوه بر تامین برخی نیاز های ارتباطی ما، با داشتن دوربین این امکان عکاسی را برای هر سن و سالی پدید آورده اند.
با اینکه کارکردن با دوربین تلفن های همراه کاری بسیار ساده و آسان است اما این سوال همیشه مطرح است که چگونه می شود تصاویری بهتری با دوربین تلفن همراه‌‌مان بگیریم؟
ما در این مقاله قصد داریم، از ترفندهای عکاسی با گوشی آیفون برای شما بگوییم.
آیفون تنظیماتی برای اپلیکیشن دوربین در نظر گرفته؛ که بسیاری از کاربران بخ سادگی از اهمیت آن می گذرند.در حالی که نمیدانند این تنظیمات به ظاهر پیش پا افتاده می‌توانند تاثیر مثبتی روی گرفتن عکس‌ها داشته باشد. پس ما را در این مطلب همراهی کنید؛ تا یک عکاس حرفه ای با گوشی آیفون شوید.

مراحل تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای با آیفون

1- با Preserve Settings انتخاب‌های پیش‌فرض را ذخیره کنید

اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که از یک فیلتر عکاسی خاص استفاده می کنند و تمایل ندارند که هر باری که به اپلیکیشن دوربین می روند، تنظیمات را بررسی کنند و آن ها را دوباره انتخاب کنند می‌توانند از Preserve Settings کمک بگیرند؛ برای انجام تنظیمات پیش فرض در وهله اول روی گزینه Settings کلیک کرده و به آدرس Camera > Preserve Settings بروید.
در اینجا می‌توانید هر سه گزینه Camera Mode (حالت دوربین – همانند بودن روی حالت ویدیو)، Filter و Live Photo را روی انتخاب‌های پیش‌فرض بگذارید.

2- خطوط شبکه‌ای (Grid Lines) را فعال نمایید

قانون یک سوم در عکاسی یکی از ترفند های حرفه ای است که امکان آن در گوشی های آیفون میسر است. بسیاری از افرادی که به عکاسی نگاهی متفاوت دارند از این قانون برای گرفتن عکس های خود استفاده می کنند.
به جرات می توان گفت که قانون یک سوم یکی از حرفه ای ترین قاونو های در دنیای هنر است که علاوه بر عکاسی در علم نقاشی نیز کاربرد فراوان دارد. قرار گرفتن عناصر مهم تصویر در محل برخورد خطوط افقی و عمودی که تصویر را به سه قسمت تقسیم می‌کنند، بیش‌ترین توجه را جلب خواهد کرد. به همین خاطر سوژه ها همیشه در تیر راس هدف و نگاه قرار می گیرند.
برای اینکه بتوانید این قانون را در عکاسی خود رعایت کنید، ابتدا باید خطوط شبکه‌ای موبایل‌تان را فعال نمایید. برای این کار در گوشی آیفون‌ خود کافیست به Settings > Camera > Grid بروید و روی اسلایدِ جلوی Gridکلیک کند. و از این امکان بی نظیر برای گرفتن یک عکس بی نظیر استفاده کنید.

3- عکس‌برداری پشت‌ سر هم (Burst Mode)

حتما برای شما هم پیش آمده که از یک جسم در حال حرکت عکس برداری نمایید. حرکت یک خرگوش را در نظر بگیرید، و حتما این اتفاق برایتان پیش آمده که یا تصاویر به علت حرکت جسم متحرک یا تار باشند و یا از تصویر خارج شوند.
گوشی آیفون راه حلی برای شما پیش بینی کرده است. چنین مشکلاتی با امکان عکس‌برداری پشت سر هم در گوشی های آیفون مرتفع شده است. برای استفاده از این امکان کافیست، هنگام عکس‌برداری، انگشت‌تان را روی دکمه نگه دارید تا برنامه با سرعت زیادی شروع به گرفتن عکس‌ کند. هر وقت‌هم که انگشت‌ را برداشتید، این کار متوقف می‌شود. البته می‌توانید با نگه داشتن دکمه فیزیکی صدا نیز از حالت Burst استفاده کنید.

4- فوکوس و نوردهی اتوماتیک را قفل کنید

اگر کیفیت عکس هایتان برایتان مهم است، بهتر است هر چه سریع‌تر استارت کار با فوکوس (Focus) و نوردهی (Exposure) را کلیک بزنید. چون بدون آگاهی از ساز و کار این دو بخش و داشتن اطلاعات پایه از آن‌ها، ثبت تصاویر حرفه‌ای‌تر غیرممکن است.
همانطور که همه ما می دانیم؛ گوشی آیفون در صورت صلاح دید شما میزان نوری که به حسگر تصویری موبایل می‌رسد را اندازه ‌گیری می کند و همچنین با گزینه فوکوس مقدار وضوح یک عکس را تعیین می‌کند.
اما برای گرفتن عکس های بی نظیر و خاص، ما به شما پیشنهاد می کنیم که میزان نوردهی و فکوس را از حالت اتوماتیک در بیاورید و آن ها را به صورت دستی تنظیم کنید.
برای این کار، اپلیکیشن دوربین را باز کرده و چند ثانیه انگشت‌تان را روی قسمتی که می‌خواهید نگه دارید تا جمله AE/AF Lock در بالای صفحه ظاهر شود.
با ضربه زدن به نمایشگر، تنظیمات دوباره به حالت عادی باز می‌گردند. برای وقت‌هایی که یک جسم در پس زمینه‌ حرکت می‌کند، قفل کردن فوکوس و نوردهی اتوماتیک در گرفتن عکس‌های بهتر کمک ‌تان خواهد کرد.

 

5- مزایای زمان‌سنج دوربین آیفون

زمان‌سنج یا تایمر نیز جزو آن دسته از گزینه هایی ایت که گاهی نادیده گرفته می‌شود، اما باید به شما بگوییم که این امکان هم گاهی اوقات می‌تواند مفید فایده باشد. به خصوص برای کسانی که در هر صورت تمایل به گرفتن عکس های سلفی دارند.
برای استفاده از زمان‌سنج روی آیکن Stopwatch در نوار بالای پنجره اپلیکیشن دوربین کلیک کنید ویکی از تایم های بین سه یا ده ثانیه را انتخاب کنید. بعد از کلیک روی گزینه عکس گرفتن این مدت زمان فعال می شود.
6- بی‌صدا عکس بگیرید

اگر دقت کرده باشید معمولا موقع عکس گرفتن، صدایی تولید می‌شود که به آن «صدای دوربین» می‌گویند. متاسفانه هیچ راهی برای غیرفعال کردن این صدا وجود ندارد و به جای آن، مجبورید از دو روش غیرمستقیم دیگر کمک بگیرید؛ یکی این روش ها استفاده از دکمه های ولوم صدا است و روش دیگر استفاده از از «سوییچِ میوت» کنار آیفون است.
7- نور محیط را تغییر دهید

اگر این مقاله را با دقت خوانده باشید؛ در یکی از ترفندهای ابتدای مقاله گفتیم که چگونه با استفاده از قابلیت AE/AF Lock می ‌توانید کنترل بیشتری روی نوردهی و فوکوس داشته باشید. اما برای تغییر نور محیط باید چه کنیم؟ خیلی ساده است، اپلیکیشن دوربین خود را باز کرده و روی هر قسمت از صفحه که خواستید ضربه بزنید تا مربع زرد رنگ فوکوس نمایش داده شود. در کنار این مربع یک آیکن خورشید هست که با کلیک روی آن می‌توانید از بین شماره‌های 8- تا 8+ هر کدام را که خواستید انتخاب کنید و اینگونه نور محیط را بر اساس سلایق خودتان انتخاب کنید.

8- تگ کردن موقعیت جغرافی عکس

عکاسی با داشتن برند عکاس، امضا حتی لوکیشن یکی از حرفه ای ترین کار برای عکاسان است.
اگر میخواهید شما هم حرفه ای طوری عمل کنید، می‌ توانید گزینه لوکیشن را به صورت خودکار روی عکس های خود تگ کنید، برای فعال‌سازی به منوی Privacy بروید، سپس به آدرس Settings > Privacy > Location Services > Camera بروید و در آنجا While Using the App را انتخاب نمایید. با همین روش هر وقت که که خواستید می‌توانید این ویژگی را دوباره غیر فعال کنید.

webranko
تحریریه بازرگانی سیب

مشاهده سایر مطالب
2 نظر برای “آموزش نرفندهای عکاسی با آیفون که از شما یک حرفه ای تمام عیار می سازد
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های منتخب
پیش بینی درد بیماران
آیفون اورجینال