تهران – خیابان جمهوری تقاطع حافظ، مجتمع چارسو طبقه اول واحد C10 ساعت کاری 10 صبح الی 7 بعد از ظهر به جز روزهای تعطیل تلفن تماس: 021-62999938

چطور مشکل تاچ آیفون خود را حل کنیم

تجربه‌ی خرابی تاچ اسکرین آیفون، اتفاق دردناکی است. ما همه به گوشی‌های خود وابسته هستیم و می‌خواهیم همیشه آن‌ها را در اختیار داشته باشیم. اما در صورت روبه‌رو شدن با مشکل خرابی تاچ اسکرین، نگران نباشید. در این مقاله می‌خواهیم توضیح دهیم که این مشکل در گوشی‌های آیفون می‌تواند به چه علت باشد و چطور می‌توان آن را حل کرد.

 

چرا تاچ آیفون جواب نمی‌دهد؟

اول از همه باید سر در بیاوریم که چرا تاچ اسکرین آیفون شما کار نمی‌کند. این مشکل می‌تواند ناشی از کار نکردن بخشی از صفحه باشد که مسئول پاسخ‌گویی به تاچ است. این قسمت را Digitizer می‌نامند. هم‌چنین ممکن است نرم‌افزار گوشی، با این بخش به درستی ارتباط برقرار نکند. پس به طور خلاصه، مشکل می‌تواند سخت‌افزاری و یا نرم‌افزاری باشد. در این مطلب، هردوی این‌ احتمالات را بررسی می‌کنیم.

این را نیز در ذهن داشته باشید که ممکن است محافظ صفحه‌ی شما دلیل این اختلال باشد. اگر از محافظ صفحه استفاده می‌کنید، آن را جدا کنید.

مشکلات نرم‌افزاری در ارتباط با تاچ اسکرین آیفون

همان‌طور که گفتیم، ممکن است یک خطای نرم‌افزاری موجب عملکرد نامطلوب تاچ اسکرین شما شود. اگر در هنگام استفاده از یک اپلیکیشن خاص، با مشکل تاچ روبه‌رو می‌شوید، بهتر است اپ مورد نظر را پاک کرده و دوباره نصب کنید. اگر باز هم در استفاده از این اپلیکیشن با مشکل تاچ روبه‌رو شدید، پیشنهاد می‌کنیم به شرکت توسعه‌دهنده‌ی اپ اطلاع دهید.

برای مکاتبه با گروه توسعه‌ی نرم‌افزار مورد نظر، به اپ استور بروید. در آن‌جا از قسمت جست‌وجو، اپ مورد نظر را پیدا کنید. با زدن بر روی آیکون اپلیکیشن، وارد اطلاعات آن می‌شوید. در پایین صفحه، گزینه‌ی  Developer Website را می‌بینید. با زدن بر روی آن، راه‌های ارتباطی با سازنده‌ی اپلیکیشن به شما نشان داده می‌شود. ممکن است آن‌ها بتوانند مشکل شما را از طریق مکاتبه‌ی ایمیلی حل کنند و یا به رفع ایرادات در اپلیکیشن خود بپردازند.

 

آیفون خود را آپدیت کنید

این مورد کمتر رخ می‌دهد اما ممکن است دلیل اختلال تاچ اسکرین شما، آپدیت iOS دستگاه‌تان باشد. برای مثال، در آپدیت iOS 11.3 این مشکل وجود داشت و خیلی سریع با یک آپدیت تکمیلی حل شد. در قسمت Settings وارد صفحه‌ی General شوید و از آن‌جا بر روی Software Update بزنید. اگر نسخه‌ی جدیدتری از iOS برای دستگاه‌تان موجود بود، آن را دانلود و نصب کنید.

آیفون خود را Hard Reset کنید

اگر تاچ آیفون شما در هنگام کار و در زمان بستن برخی از اپلیکیشن‌ها بروز می‌کند، مشکل می‌تواند نرم‌افزاری باشد. در این زمان لازم است آیفون خود را ری‌استارت کنید. ممکن است بپرسید بدون استفاده از تاچ اسکرین، چطور باید این را بکنم. جواب آن در Hard Reset کردن گوشی است. هارد ریست، در حل بسیاری از مشکلات نرم‌افزاری استفاده می‌شود و نحوه‌ی انجام آن بر روی مدل‌های مختلف آیفون، به شکل زیر است.

انجام هارد ریست بر روی آیفون‌های ۷ و ۷ پلاس با فشار دادن و رها کردن همزمان دکمه‌ی پاور و دکمه‌ی کم کردن صدا به مدت چند ثانیه انجام می‌گیرد. زمانی که لوگوی اپل بر روی صفحه نمایان شد، دکمه‌ها را رها کنید.

اگر آیفون شما از سری ۸ و یا مدل‌های جدیدتر است، برای هارد ریست باید دکمه‌ی زیاد کردن صدا را فشار داده و رها کنید. سپس دکمه‌ی کم کردن صدا را فشار داده و رها کنید. در ادامه، دکمه‌ی کناری را فشار داده و نگه دارید. صفحه‌ی گوشی خاموش شده و لوگوی اپل نمایان می‌شود. دکمه را رها کنید.

 

اگر تاچ اسکرین آیفون شما هم‌چنان دچار مشکل است

اگر مشکل تاچ اسکرین آیفون شما حل نشد، بهتر است همه‌ی تنظیمات گوشی خود را به حالت اولیه برگردانید. اول از همه یادتان باشد که از آیفون خود یک نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید. می‌توانید با اتصال گوشی خود به کامپیوتر و اجرای iTunes این کار را انجام دهید. یا این‌که از iCloud استفاده کنید.

برای بازگشت تنظیمات آیفون به حالت اولیه، بهتر است از حالت DFU استفاده کنید. این از حالت معمولی، کاراتر است. برای این‌ کار باید گوشی خود را با کابل به کامپیوتر وصل کرده و آخرین ورژن iTunes را اجرا کنید.

 

اگر مشکل شما سخت‌افزاری باشد

اگر آیفون شما اخیراً ضربه خورده، مثلاً از دستتان رها شده و بر زمین افتاده است، احتمالاً مشکل شما سخت‌افزاری است. ایجاد ترک و خش بر روی صفحه، از واضح‌ترین علائم آسیب‌دیدگی صفحه‌ است که می‌تواند موجب مشکلات متعددی در استفاده از تاچ شود.

ضربه خوردن گوشی ممکن است به لایه‌های ظریف زیر صفحه آسیب رسانده باشد. صفحه‌ای که شما می‌بینید و در دست می‌گیرید، تنها لایه‌ی بیرونی است. در زیر آن یک صفحه LCD قرار دارد که تصویر را می‌سازد. هم‌چنین قسمت Digitizer نیز وجود دارد که اثر لمسی شما را تشخیص می‌دهد و تاچ را کنترل می‌کند.

صفحه‌ی LCD و Digitizer هر دو به بورد آیفون وصل هستند. افتادن گوشی ممکن است باعث شل شدن پورت ارتباطی LCD و Digitizer با بورد آیفون شده باشد. در نتیجه تاچ اسکرین گوشی شما کار نمی‌کند.

در این صورت می‌توان امیدوار بود که سخت‌افزار آیفون شما سالم است و تنها پورت‌های صفحه کمی شل شده‌اند. این پورت‌ها حتی اگر کمی از جای خود تکان بخورند، ارتباط قطع می‌شود. ممکن است بتوانید خودتان مشکل را حل کنید. این روش، صددرصد جواب نمی‌دهد اما به امتحانش می‌ارزد. برای این کار، باید بخش خاصی از صفحه را (گوشه‌ی بالا، سمت راست) به آرامی با انگشت فشار دهید. در زیر این قسمت، پورت‌های مورد نظر وجود دارند. ممکن است با فشار انگشت، پورت‌های صفحه دوباره در جای خود قرار بگیرند.

مراقب باشید! فشار بیش از حد می‌تواند به شکستگی صفحه منجر شود. با این وجود، ممکن است در موقعیتی باشید که چیزی برای از دست دادن ندارید. برای برخی از کاربران، این روش جواب داده است.

دوباره آیفون خود را به دست بگیرید

اگر صفحه‌ی آیفون شما کاملاً شکسته است، باید آن را عوض کنید. برای این کار از پشتیبانی اپل و یا سایر تعمیرکاران باتجربه کمک بگیرید. خریدن یک آیفون جدید هم همیشه یکی از گزینه‌هاست.

صفحه‌ی آیفون، قطعه‌ای پیچیده و شگفت‌انگیز است. امیدواریم این مقاله به حل مشکل تاچ اسکرین شما کمک کرده باشد و دوباره از کار با آیفون خود لذت ببرید.

 

webranko
تحریریه بازرگانی سیب

مشاهده سایر مطالب
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های منتخب
پیش بینی درد بیماران
آیفون اورجینال