تهران – خیابان جمهوری تقاطع حافظ، مجتمع چارسو طبقه اول واحد C10 ساعت کاری 10 صبح الی 7 بعد از ظهر به جز روزهای تعطیل تلفن تماس: 021-62999938

کالبد شکافی آیفون 11 پرو

جدیدترین مدل از سری گوشی‌های هوشمند شرکت اپل با نام رسمی آیفون 11 پرو به بازار آمده و این موضوع خوشحالی و هیجان بسیاری را در میان طرفداران این برند محبوب ایجاد کرده است. به ادعای سازندگان، آیفون 11 سازگاری بیشتری با دیگر تولیدات این شرکت از جمله آیپد پرو و مک‌بوک پرو داشته و در مقایسه با آخرین تولیدات این شرکت از جمله آیفون ایکس، آیفون ایکس‌اس و حتی آیفون ایکس‌آر نیز قوی‌تر است. از سوی دیگر، هرگاه نام Pro به میان می‌آید، در حقیقت از حداکثرها در حوزه تکنولوژی صحبت می‌کنیم.

کالبدشکافی آیفون 11 پرو

 

آیا خرید آیفون 11 پرو عاقلانه است؟

اما سوالی که این روزها ذهن بسیاری از علاقه‌مندان به پرچمداران حوزه تکنولوژی را مشغول به خود کرده، این است که آیفون 11 پرو در مقایسه با تولیدات قبل از خود چه پیشرفت‌هایی داشته و آیا هزینه‌کرد برای آپگرید به این مدل ارزش دارد یا خیر. در ادامه با بررسی فاکتورهای اصلی و کالبدشکافی آیفون 11 پرو به این پرسش پاسخ داده‌ایم.

1 – کالبدشکافی آیفون 11 پرو: خبری از 5G نیست

پیش از هر چیزی باید بدانید که در آیفون 11 پرو خبری از فناوری 5G نیست. البته، این موضوع صرفا محدود به آیفون نیست، زیرا فناوری 5G هنوز به مرحله اجرایی نرسیده و تاکنون روی هیچ گوشی موبایلی به کار نرفته است.

کالبدشکافی آیفون 11 پرو

به عقیده بسیاری از کارشناسان، اگرچه در سال آینده بسیار بیشتر از فناوری Sub-6 5G که بیشتر شبیه به LTE++ است، خواهیم شنید اما صحبت از mmWave 5G که در واقع انقلابی در زمینه افزایش سرعت است، در حال حاضر نوعی شوخی به شمار می‌رود؛ چیپست‌هایی بسیار گران با دمای حرارت بسیار بالا که خنک کردن آن‌ها نوعی معضل بزرگ به حساب می‌آید و امکان تامین سیگنال برای آن، امری عیرممکن به نظر می‌رسد.

همچنین، برخلاف شایعاتی که در روزهای پیش از عرضه این تلفن همراه عنوان شده بود، خبری از شارژر و سوکت USB-C در این دستگاه نیست. برخلاف انتظارها قلم‌های هوشمند پیشتیبانی نمی‌شوند و طراحی آن همانند طرح‌های دو سال گذشته شرکت اپل است.

2 – کالبدشکافی آیفون 11 پرو: صفحه نمایش Super Retina XDR

اپل در آخرین محصول خود، نام Super Retina XDR را برای صفحه نمایش قدرتمندش انتخاب کرده است؛ مهاجرتی به صفحه نمایش‌های Pro Display XDR یا همان صفحه‌های دارای محدوده دینامیکی بالا که چند ماه پیش در رویداد WWDC 2019 معرفی شدند. البته، اگرچه این صفحه نمایش به اندازه آن صفحه نمایش 6K سایز بزرگ نیست اما به نظر می‌رسد منظور اپل از این نام‌گذاری، اشاره آن به نسبت کنتراست 2 میلیون به یک، اوج روشنایی 1200 نیست و روشنایی پایدار 800 نیت است که موجب پویایی بیشتر صفحه نمایش این گوشی در مقایسه با تولیدات گذشته این شرکت شده است.

کالبدشکافی آیفون 11 پرو

اگرچه رزولوشن در آیفون 11 پرو تغییری نکرده اما اپل در آن‌ها بازنگری کرده و سطح آن‌ها را کاهش داده است.

3 – کالبدشکافی آیفون 11 پرو: عمر باتری

صحبت از چیپست‌ها شد، پس بهتر است بدانید برای سومین سال متوالی، نام Apple A13 Bionic در قسمت مشخصات محصولات آیفون به چشم می‌خورد. اگرچه بسیاری از طرفداران اپل منتظر معرفی باتری جدیدتری بودند، اما به نظر می‌رسد این شرکت برنامه‌ای برای ارتقای باتری‌های خود ندارد.

البته، باتری مدل A13 یادگیری ماشین را با استفاده از معماری خود در آیفون 11 پرو ارتقا داده است که این امر نه‌تنها در سیستم شارژدهی، بلکه در عملکرد CPU و GPU گوشی تاثیرگذار بوده است.

کالبدشکافی آیفون 11 پرو

به عقیده بسیاری از کارشناسان، گرچه اپل این چیپست را سریع‌ترین چیپست دنیا نامیده، اما به نظر می‌رسد آن را فقط با A12 مقایسه کرده زیرا Qualcomm اخیرا عملکرد بسیار بهتری داشته است.

نکته قابل توجهی که در باتری‌های آیفون 11 پرو وجود دارد این است که عمر این باتری در مقایسه با آیفون ایکس‌اس چیزی در حدود 4 ساعت کمتر است. همچنین، شما قادر خواهید بود از طریق سیستم Fast Charge (شارژ سریع) این گوشی، تنها در 30 دقیقه، باتری را تا 50 درصد شارژ کنید. البته، برای این کار نیاز به یک USB-C 18 وات خواهید داشت.

4 – کالبدشکافی آیفون 11 پرو: دوربین‌ها

در آیفون 11 پرو علاوه بر دوربین فوق‌العاده گسترده 26 میلی‌متری و 52 میلی‌متری تِله، یک دوربین 13 میلی‌متری جدید و بسیار موثر به چشم می‌خورد که در نهایت تحت یک خروجی واحد، کیفیتی فوق‌العاده را ارائه می‌دهند.

کالبدشکافی آیفون 11 پرو

تمامی این لنزها کالیبره شده هستند و در آن واحد به‌روزرسانی می‌شوند. بنابراین قادر خواهید بود بسیار سریع و به طور مداوم، بین آن‌ها سوئیچ کنید.

نکته جالبی که در دوربین آیفون 11 پرو وجود دارد، «حالت شب» جدید آن است که بر خلاف دیگر برندها، یک حالت مجزا محسوب نمی‌شود، بلکه با افت نور و کمتر شدن آن از یک میزان مشخص، به طور اتوماتیک اجرا می‌شود.

5 – کالبد شکافی آیفون 11 پرو: آپگرید کنیم؟

با تمام این تفاسیر، اگر شما جزو کسانی هستید که اطلاعات روز برندها را دنبال می‌کنند و به دنبال امکانات و سخت‌افزارهای جدیدند، کسانی که برنامه آپگرید سالانه تلفن همراه خود را دارند یا اگر فقط عاشق دوربین فوق‌العاده این گوشی شده‌اید و قصد خرید آن را دارید، حتی سوال در مورد این که آیا باید گوشی خود را از آیفون ایکس‌اس به آیفون 11 پرو ارتقا دهم، سوالی کاملا نابجا است.

اپل همواره در حال بهبود آیفون و آی‌ او اس است و قصد دارد عمر گوشی‌های خود را افزایش دهد. این سوال همانند آن است که بگوییم آیا باید از iPhone 6S به iPhone 7S ارتقا پیدا کنیم؟

به زبانی ساده‌تر، اگر این صفحه نمایش، عمر باتری و دوربین را می‌خواهید، ممکن است بخواهید چند سال آینده خود را با آیفون 11 پرو یا آیفون 11 پرو مکس بگذرانید.

webranko
تحریریه بازرگانی سیب

مشاهده سایر مطالب
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های منتخب
پیش بینی درد بیماران
آیفون اورجینال