تهران – خیابان جمهوری تقاطع حافظ، مجتمع چارسو طبقه اول واحد C10 ساعت کاری 10 صبح الی 7 بعد از ظهر به جز روزهای تعطیل تلفن تماس: 021-62999938

اخبار و حواشی آیپد مینی ۶

آیپد مینی به دلیل ویژگی‌های خاص خود، همیشه هواداران زیادی داشته است. این تبلت هم ظاهر جمع و جوری دارد و هم نسبت به آیپدهای بزرگ‌ ارزان‌تر است. این‌ها همه عالی است اما تا چند ماه دیگر، آخرین به‌روزرسانی آیپد مینی دو ساله می‌شود. یعنی حدود دو سال است که سری جدیدی از این مدل محبوب به بازار نیامده و این چیزی نیست که علاقه‌مندان زیاد این کوچک‌ترین تبلت اپل دوست داشته باشند. البته کم‌توجهی اپل به آیپد مینی سابقه دارد. قبل از مارچ ۲۰۱۹ که مدل کنونی آیپد مینی به بازار آمد، چهار سال از آخرین به‌روزرسانی آن می‌گذشت.

با وجود این، شایعات در مورد انتشار مدل جدید آیپد مینی داغ است. هنوز مشخص نیست که این اتفاق دقیقاً کی رخ می‌دهد اما ممکن است مدل تازه‌ی آیپد مینی در میان مدل‌های جدید اپل در سال ۲۰۲۱ باشد. ما در این مطلب، شما را با همه‌ی اخبار و شایعات موجود درباره‌ی طراحی، امکانات و انتظاراتی که از مدل جدید آیپد مینی می‌رود، آشنا می‌کنیم.

 

آیپد مینی جدید کی منتشر می‌شود؟

کارشناسان در مورد عرضه‌ی آیپد مینی جدید اطمینان دارند اما هنوز کسی نمی‌تواند زمان آن را پیش‌بینی کند. اپل در مورد عرضه‌ی سری‌های جدید آیپد، تقویم منظمی ندارد و در میان سری‌های مختلف آیپد، پیش‌بینی خط تولید مدل مینی از همه سخت‌تر است. اگر باز هم بخواهیم به گذشته رجوع کنیم، سابقه‌ی به‌روزرسانی‌های آیپد مینی بدین صورت است:

  • آیپد مینی: اکتبر ۲۰۱۲
  • آیپد مینی ۲: اکتبر ۲۰۱۳
  • آیپد مینی ۳: اکتبر ۲۰۱۴
  • آیپد مینی ۴: سپتامبر ۲۰۱۵
  • آیپد مینی ۵: مارچ ۲۰۱۹

نکته‌ی غیرمعمول در مورد آپدیت نشدن آیپد مینی این است که اپل معمولاً همزمان با به‌روزرسانی آیپد Air از مدل جدید مینی هم رونمایی می‌کرد. اما در سال ۲۰۲۰ شاهد مدل جدید آیپد Air بودیم. به جز این، اپل در سپتامبر ۲۰۲۰ یک آپید جدید هم به بازار عرضه کرد اما خبری از آیپد مینی ۶ نشد.

اما اخباری که وجود دارد، آپدیت آیپد مینی را تایید می‌کند. بر اساس گزارشی که بلاگ ژاپنی مک‌اوتاکورا به تازگی منتشر کرده است، اپل تولید مدل جدیدی از آیپد مینی را آغاز کرده است و ممکن است در بهار عرضه شود. رویداد بعدی اپل در ماه مارچ (اواخر اسفند تا اواسط فروردین ماه) برگزار می‌شود. آیا آیپد مینی ۶ آن زمان معرفی خواهد شد؟

 

طراحی مدل جدید آیپد مینی چگونه خواهد بود؟

طراحی آیپد مینی در آپدیت ۲۰۱۹ تغییرات زیادی به خود ندید و تا حدی محافظه‌کارانه پیش رفت. البته این دلیل مشخصی داشت. مدل گران‌قیمت آیپد پرو ۲۰۱۸ بدون دکمه‌ی Home و با صفحه‌ای وسیع عرضه شده بود و مدل‌های ارزان‌تر مثل مینی و Air باید هم‌چنان پشت سر مدل پرچم‌دار باقی می‌ماندند.

اما در سال گذشته‌ی میلادی، آیپد Air با صفحه‌ای بزرگ و بدون دکمه‌ی Home طراحی جدیدی به خود گرفت. به جز این، Touch ID هم حفظ شده بود. آیا برای آیپد مینی هم همین اتفاق می‌افتد؟

بر اساس شایعات مطرح، طراحی آیپد مینی تغییر خواهد کرد. در گزارش مک‌اوتاکورا که به آن اشاره شد، موارد زیر پیش‌بینی شده است:

  • ابعاد صفحه نمایش از ۷.۹ اینچ به ۸.۴ افزایش پیدا می‌کند، بدون این‌که ابعاد کلی دستگاه بزرگ‌تر شود.
  • صفحه نمایش تقریباً تا لبه‌های دستگاه گسترده می‌شوند اما دکمه‌ی Home و Touch ID بر جای

خود باقی می‌مانند.

امکانات جدید آیپد مینی بعدی

انتظار می‌رود پیشرفت امکانات آیپد، تدریجی باشد و یک‌باره صورت نگیرد. به طور کلی، اپل در آپدیت مدل‌های مختلف خود، همواره مسیر مشخصی را طی می‌کند. امکانات برتر در ابتدا بر روی مدل‌های پیشتاز و پرچم‌دار نمایان می‌شوند، سپس کم‌کم به مدل‌های رده‌های بعدی، مثل آیپد Air و آیپد مینی می‌رسند. پس نمی‌توان انتظار داشت که مثلاً صفحه‌های نمایش‌گر جدید دستگاه‌های اپل با Mini LED را در مدل بعدی آیپد مینی ببینیم.

  • Face ID یا Touch ID؟

اگر دکمه‌ی Home از طراحی آیپد مینی حذف شود، انتظار می‌رود که Touch ID به دکمه‌های کناری منتقل شود، یعنی همان چیزی که برای آیپد Air رخ داده است. اما بعید است شاهد Face ID بر روی آیپد مینی باشیم، در حالی که آیپد Air نیز فاقد آن است. به طور کلی استفاده از Face ID بر روی آیپدها چندان محبوب و راحت نیست.

 

  • صفحه نمایش بزرگ‌تر و بهتر

مینگ‌چی کو، یک تحلیل‌گر باسابقه و خوش‌نام در زمینه‌ی محصولات اپل، پیش‌بینی کرده است که آیپد مینی با افزایش صفحه نمایش خود از ۷.۹ اینچ به ۸.۵ یا ۹ اینچ روبه‌رو شود. این تغییر بزرگی است. همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، در گزارش بلاگ مک‌اوتاکورا هم به افزایش اندازه‌ی صفحه نمایش، بدون بزرگ‌تر شدن ابعاد کلی دستگاه، پرداخته شده بود. پیش‌بینی این بلاگ، صفحه نمایشی ۸.۴ اینچی است که آیپد مینی را هم‌چنان به شکل مناسبی جمع و جور نگه می‌دارد.

  • پردازنده

آیپد Air پردازنده‌ی A14 را بر خود دارد، پس به نظر می‌رسد این پردازنده برای مدل بعدی آیپد مینی نیز مناسب باشد. آیپد مینی در حال حاضر پردازنده‌ی A8 را داراست، پس حتی استفاده از A13 هم جهش بزرگی خواهد بود.

 

  • دوربین قوی‌تر

کارشناسان امید دارند در مدل بعدی آیپد مینی، دوربین پشت دستگاه قوی‌تر شود. در حال حاضر از دوربین ۸ مگاپیکسلی در آیپد مینی استفاده شده است، در حالی که آیپد Air دوربین ۱۲ مگاپیکسلی بر خود دارد. دوربین جلوی دستگاه نیز قطعاً قوی‌تر خواهد شد. دوربین جلو در مدل کنونی ۱.۲ مگاپیکسل است و بر روی آیپد Air شاهد دوربین جلوی ۷ مگاپیکسلی هستیم.

 

  • قلم اپل

تحلیل‌گران انتظار دارند نسل دوم قلم‌های اپل یا Apple Pencil در مدل جدید آیپد مینی به کار گرفته شود. این قلم‌ها بازخورد خیلی خوبی داشته‌اند و در آیپد Air هم استفاده شده‌اند.

 

  • USB-C

ممکن است فناوری شارژ مدل جدید آپید مینی، به USB-C ارتقا پیدا کنند، همان‌طور که در مورد مدل کنونی آیپد Air نیز رخ داد.

 

  • افزایش قدرت صدا

اپل بلندگوهای چهارگانه‌ی خود را از سال ۲۰۱۵ در مدل‌های Pro معرفی کرده است. ممکن است در صدای استریوی آیپد مینی نیز شاهد این پیشرفت باشیم.

webranko
تحریریه بازرگانی سیب

مشاهده سایر مطالب
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های منتخب
پیش بینی درد بیماران
آیفون اورجینال