تهران – خیابان جمهوری نرسیده به حافظ،جنب ساختمان معاونت درمان و بانک پاسارگاد، پاساژ حافظ پلاک ٢٠ فروشگاه بزرگ بازرگانی سیب ساعت کاری 10 صبح الی 7 بعد از ظهر به جز روزهای تعطیل تلفن تماس: 021-62999938
شکایت اریکسون از اپل

شکایت اریکسون از اپل به‌دلیل نقص پتنت‌های 5G

شرکت سوئدی اپل شکایت جدیدی علیه اپل تنظیم کرده و اعتقاد دارد که این برند آمریکایی از پتنت‌های 5G این شرکت، پس از انقضای قرارداد مجوزش در گوشی آیفون استفاده کرده است. در این رابطه دو شکایت تنظیم شده است و شامل ۱۲ حق اختراع جداگانه می‌شود. این شکایت‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که مذاکرات طولانی مدت اپل تا قبل از منقضی شدن این قراردادها با اریکسون، بی‌نتیجه بوده است. طبق گزارش جدیدی که IAM منتشر کرده است، این شکایت در دادگاه غرب تگزارش ثبت شده و یک حوزه قضایی ناشناخته وظیفه رسیدگی به آن را دارد.

ماجرا از چه زمانی آغاز شد؟

شکایت اریکسون از اپل

اپل برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۸ و زمانی که اولین آیفون خود را منتشر می‌کرد، مجوز ثبت اختراع فناوری‌های 2G و 3G اریکسون را صادر کرد. در سال ۲۰۱۵، اپل و اریکسون مجوزهای دیگری را صادر کرده و هر دو استانداردهای 2G، 3G و 4G را پوشش دادند. حال اریکسون اعتقاد دارد که به‌دلیل اتمام انقضای این مجوزها، اپل حق استفاده از پتنت اریکسون را ندارد. اولین دعوی بین این شرکت هم مربوط به ۴ پتنت بوده است. یکی از آن‌ها پتنت ۳۵۵ نام گرفته و مربوط به سیستم انتقال اطلاعاتی بوده است که در یک کانال اشتراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هشت پتنت دیگر هم به تفصیل در پرونده دوم قضایی آمده است و می‌توانیم به پتنت ۴۵۴ اشاره کنیم که به رومینگ WAN و LAN ارتباط پیدا می‌کند. این پرونده‌ها تا زمانی که مجوزشان منقضی نشوند، قابل طرح در دادگاه نخواهند بود، اما این اولین باری نیست که اپل و اریکسون سر چنین موضوعی پای‌شان به دادگاه کشیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: شکایت اپل از اریکسون سر حق ثبت اختراع فناوری ۵G

برای خرید اقساطی محصولات کمپانی اپل مانند آیفون ۱۳ در مدل‌ها و رنگ‌های مختلف، می‌توانید به بازرگانی سیب مراجعه کرده و شرایط و مدارک لازم برای این منظور را مطالعه فرمایید. مشاورین این سایت هم در خدمت شما هستند تا خرید آسان و به‌صرفه محصولات اپل را به بهترین شیوه ممکن تجربه کنید.

webranko
تحریریه بازرگانی سیب

مشاهده سایر مطالب
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *