تهران – خیابان جمهوری نرسیده به حافظ،جنب ساختمان معاونت درمان و بانک پاسارگاد، پاساژ حافظ پلاک ٢٠ فروشگاه بزرگ بازرگانی سیب ساعت کاری 10 صبح الی 7 بعد از ظهر به جز روزهای تعطیل تلفن تماس: 021-62999938
سیستم پرداخت جایگزین در اپ استور

استفاده از سیستم پرداخت جایگزین در اپ استور اجباری می‌شود

سناتورهای ایلینویز لایحه‌ای را ارائه کرده‌اند که براساس آن، اپل و گوگل قصد دارند که سیستم‌های پرداخت جایگزین را برای توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها مجاز اعلام کنند. قانون جدیدی در آمریکا به ثبت رسیده است که از طریق آن، اپل و گوگل ملزم می‌شوند تا از اجبار توسعه دهندگان به استفاده از برنامه‌های اختصاصی خودشان برای پرداخت یا فروش کالاها در پلتفرم خودشان، دست بکشند.

دیوید  هاین مدیر ارشد اجرایی Basecamp در این رابطه گفته است که: «اپل از ما می‌خواهد که سرویس‌های جدید خود را از طریق پردازشگر اختصاص آن‌ها به فروش برسانیم. بنابراین، ما هم انتظار داریم که آن‌ها فی ۳۰ درصدی را از ما درخواست نکنند. در غیر این‌صورت، ما از اپ‌استور خارج خواهیم شد. بیس کمپ ممکن است جزو معدود شرکت‌هایی باشد که مایل به مذاکره شده است و ما از تنها شرکت‌هایی هستیم که با فعالیت‌های دیکتاتورگونه اپل مقابله می‌کنیم».

مسائل پیرامون سیستم پرداخت اپل

سیستم پرداخت جایگزین در اپ استور

در سال‌های اخیر، اپل و گوگل به‌دلیل سیستم‌های پرداخت درون برنامه‌های خود همواره مورد انتقاد واقع شده‌اند. در نتیجه، هر دو به‌دلیل درخواست کارمزد ۳۰ درصدی و ملزم ساختن توسعه دهندگان به خرید‌های درون برنامه‌ای از طریق سیستم پرداخت اپل، به شدت مورد انتقاد قرار دارند. با این حال، حتی اگر اپل موافقت کند که توسعه دهندگان بتوانند از سیستم‌های پرداخت جایگزین استفاده کنند، اما هنوز هم سهم خود را از این پرداخت‌ها درخواست خواهد کرد.

در ماه نوامبر، یک شکایت همگانی از اپل ادعا می‌کرد که اپل از پلتفرم محبوب iOS خود برای ایجاد یک اکوسیستم بسته استفاده کرده است تا مشتریان در یک استور خاص، تحت فشار کمیسیون‌های اپ‌استور قرار بگیرند. این هزینه‌ها باعث می‌شود که سود فوق رقابتی برای اپل کسب شود و این موضوع کاملا در جهت عکس ضد انحصاریت قرار دارد.

فیس بوک هم اخیرا ابزار جدیدی را ارائه کرده است که به تولید محتوا در پلتفرم خودش کمک شایانی می‌کند و در عین حال، فی ۳۰ درصدی مربوط به تراکنش‌های اپ‌استور را هم ندارد. در اوایل ماه ژانویه، اپل برای اولین بار اعلام کرد که به سیستم‌های پرداخت جایگزین در کره جنوبی اجازه فعالیت در اپ‌استور را خواهد داد. این شرکت به‌عنوان بخشی از برنامه‌های انطباق خود، به کمیسیون ارتباطات کره جنوبی دعوت شده و اعلام کرد که از قوانین این کشور پیروی خواهد کرد. گویا قرار است که فی خدمات ارائه شده توسط اپل هم در این کشور دچار کاهش شود و همین می‌تواند آغازی برای جنشی باشد که در بقیه کشورها نیز چنین قوانینی اجرایی شوند.

بیشتر بخوانید: شکایت اریکسون از اپل به‌دلیل نقص پتنت‌های ۵G

برای خرید اقساطی محصولات کمپانی اپل مانند آیفون ۱۳ در مدل‌ها و رنگ‌های مختلف، می‌توانید به بازرگانی سیب مراجعه کرده و شرایط و مدارک لازم برای این منظور را مطالعه فرمایید. مشاورین این سایت هم در خدمت شما هستند تا خرید آسان و به‌صرفه محصولات اپل را به بهترین شیوه ممکن تجربه کنید.

webranko
تحریریه بازرگانی سیب

مشاهده سایر مطالب
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *