تهران – خیابان جمهوری نرسیده به حافظ،جنب ساختمان معاونت درمان و بانک پاسارگاد، پاساژ حافظ پلاک ٢٠ فروشگاه بزرگ بازرگانی سیب ساعت کاری 10 صبح الی 7 بعد از ظهر به جز روزهای تعطیل تلفن تماس: 021-62999938
هدست AR گوگل

هدست AR گوگل برای رقابت با اپل و متا در دست تولید قرار دارد

طبق گزارش‌های جدید، گوگل کار خود را در زمینه توسعه هدست واقعیت افزوده آغاز کرده است و احتمالا در سال ۲۰۲۴ هم عرضه خواهد شد تا بتواند با Apple AR رقابت کند. پس از اینکه گوگل گلس نتوانست توجه مخاطبین و کارشناسان را به خود جلب کند، به نظر می‌رسید که گوگل برای چند سال هیچ فعالیتی در زمینه AR نداشته است. بعدها گوگل گلس به‌عنوان یک هدست سازمانی احیا شد و حال مشخص شده است که گوگل بار دیگر قصد دارد با یک محصول جدید به رقابت بازگردد. طبق گزارشی که The Verge منتشر کرده است، گوگل با همکاری ۳۰۰ نفر و به صورت مخفیانه به توسعه محصولی با اسم رمز Project Iris پرداخته است.

جزئیاتی از پروژه Iris اپل

هدست AR گوگل

پروژه Iris در یک مرکز جداگانه واقع در خلیج سانفرانسیسکو ادامه پیدا می‌کند و گفته می‌شود که در مرحله نمونه اولیه قرار دارد. گفته می‌شود که نمونه‌های اپل هدست گوگل شبیه عینک‌های اسکی هستند. یک پردازنده سفارشی ساخت گوگل در این هدست استفاده شده است و بر پایه اندروید اجرا می‌شود. البته این احتمال هم وجود دارد که یک سیستم‌عامل جدید و خاص برای این هدست هم در حال توسعه باشد. در این گزارش آمده است که هدست Google AR نیازی به اتصال به گوشی هوشمند نخواهد داشت. با این حال، گوگل قصد دارد که از مراکز داده خود روی پردازش و ارائه گرافیک از راه دور استفاده کند تا در آینده به هدست منتقل شوند.

دو منبع ناشناس هم به The Verge گفته‌اند که برنامه‌ای برای عرضه یک هدست در سال ۲۰۲۴ دارند. با این حال، توسعه این هدست در مرحله‌ای قرار دارد که احتمال عرضه آن در سال ۲۰۲۴ بیشتر شبیه به امیدواری است و نمی‌تواند یک برنامه خاص و زمان‌بندی شده باشد. به‌طور جداگانه‌ای گزارش شده است که Clay Bavor رئیس بخش AR و VR گوگل، تسهیلات مربوط به توسعه این هدست را در نوامبر سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی کرده‌ بود. با ای حال، در سال ۲۰۱۹ هم او به CNET گفته بود که این شرکت روی فناوری AR کار می‌کند. او در این زمینه این‌طور می‌گوید:

از جنبه سخت‌افزاری و دستگاه‌ها، من فازی که شرکت‌مان در آن قرار دارد را به‌عنوان تحقیق و توسعه عمیق توصیف می‌کنم که قرار است که تکه‌های لگو را پشت درهای بسته روی هم بچینند. اگر می‌توانید رویای آن را در سرتان داشته باشید، احتمالا ما یک نمونه از این محصول را در جایی و در یکی از آزمایشگاه‌های خودمان در دست تولید داریم.

بیشتر بخوانید: هدست واقعیت مجازی اپل برنامه‌های متفاوتی نسبت به متاورس دارد

شما نیز می‌توانید نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک گذارید. به نظر شما پروژه هدست گوگل می‌تواند رقیب خوبی برای اپل باشد؟ هدست گوگل چه جایگاهی در متاورس خواهد داشت؟ با ما در ارتباط باشید.

برای خرید اقساطی محصولات کمپانی اپل مانند آیفون ۱۳ پرو مکس در مدل‌ها و رنگ‌های مختلف، می‌توانید به بازرگانی سیب مراجعه کرده و شرایط و مدارک لازم برای این منظور را مطالعه فرمایید. مشاورین این سایت هم در خدمت شما هستند تا خرید آسان و به‌صرفه محصولات اپل را به بهترین شیوه ممکن تجربه کنید.

webranko
تحریریه بازرگانی سیب

مشاهده سایر مطالب
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *