تهران – خیابان جمهوری نرسیده به حافظ،جنب ساختمان معاونت درمان و بانک پاسارگاد، پاساژ حافظ پلاک ٢٠ فروشگاه بزرگ بازرگانی سیب ساعت کاری 10 صبح الی 7 بعد از ظهر به جز روزهای تعطیل تلفن تماس: 021-62999938
قوانین جدید اپ استور

لازم‌الاجرا بودن قوانین جدید اپ استور تا تیرماه ۱۴۰۱ به تعویق افتاد

توسعه دهندگان از هم‌اکنون می‌توانند فرصت بیشتری برای تغییر برنامه‌های خود داشته باشند تا موفق به پیروی از قوانین اپ‌استور در زمینه رویدادهای گروه مجازی آنلاین و حذف حساب کاربری داخل برنامه شده و برنامه‌های خودشان را در اپ‌استور حفظ کنند. به‌روزرسانی جدیدی که در سایت توسعه دهنده اپل منتشر شده است، به این نکته اشاره دارد و اپل به توسعه دهندگان خود اعلام کرده است که ددلاین مربوط به قوانین اپ‌استور را تغییر داده است. حال این فرصت بیشتر به توسعه دهندگان فرصت می‌دهد چند ماه دیگر بتوانند تغییراتی را در برنامه‌های خود اعمال کنند.

بیانیه اپل برای تمدید ددلاین قوانین جدید خود

قوانین جدید اپ استور

اپل در این‌باره می‌گوید: «ما برای اینکه زمان بیشتری برای به‌روزرسانی برنامه‌های توسعه دهندگان فراهم کنیم، ددلاین را به تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ (۹ تیر ۱۴۰۱) تغییر داده‌ایم». اولین قانونی که توسعه دهندگان باید رعایت کنند، مربوط به رویدادهای گروهی آنلاین است. طی دستورالعمل جدید اپل، برنامه‌ها ملزم هستند که خدمات گروهی آنلاین خود را از طریق خرید درون برنامه‌ای ارائه کنند. این قانون ابتدا در سال ۲۰۲۰ و به واسطه شیوع ویروس کرونا معرفی شده و مهلت پیاده‌سازی آن هم تا ۱۰ دی (۳۱ دسامبر ۲۰۲۱) اعلام شده بود. حال به‌دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا در جهان و تاثیر مستمر آن روی خدمات حضوری، توسعه دهندگان تا تاریخ جدید فرصت دارند که این سرویس را به برنامه‌های خود اضافه کنند.

قانون دوم هم در مورد دستورالعمل شماره ۵.۱.۱ است که همان ساده‌سازی روند حذف حساب کاربر است. به واسطه این قانون، برنامه‌هایی که از امکان ایجاد حساب پشتیبانی می‌کنند، باید راهی هم حرف حساب کاربری در برنامه ارائه کنند. روند حذف حساب باید کوتاه بوده و کاربر در سریع‌ترین زمان بتواند این کار را انجام دهد. این روند برای کاهش میزان داده استفاده شده در برنامه مثمر ثمر خواهد بود. این قانون هم قرار بود که تا ۱۱ بهمن (۳۱ ژانویه ۲۰۲۲) اجرایی شود، اما اپل به‌دلیل پیچیدگی‌های موجود در راه پیاده‌سازی آن، مهلت را تا ۳۰ ژوئن تمدید کرده است.

اپل به توسعه دهندگان خود یادآوری کرده است که گزینه حذف حساب باید به‌راحتی در دسترس کاربران قرار گیرد تا آن‌ها بتوانند حساب خودشان را همراه با داده‌های شخصی حذف کنند. توسعه دهندگان به‌منظور ذخیره و نگهداری اطلاعات حساب کاربری باید از این قوانین پیروی کنند و یکی از آن‌ها، ارائه پشتیبانی لازم برای کاربران در جهت تایید و تسهیل فرایند حذف حساب کاربری است و اپل مسرانه در این راه پیش رفته و همه برنامه‌ها باید در چنین مسیری قرار داشته باشند تا از سیستم اپ‌استور حذف نشوند.

بیشتر بخوانید: اپیک گیمز: اشتباهات قانونی زیادی در پرونده ضد انحصار اپ استور انجام شده است

شما نیز می‌توانید نظرات خود را در این رابطه با ما به اشتراک گذارید.

برای خرید اقساطی محصولات کمپانی اپل مانند آیفون ۱۳ پرو مکس در مدل‌ها و رنگ‌های مختلف، می‌توانید به بازرگانی سیب مراجعه کرده و شرایط و مدارک لازم برای این منظور را مطالعه فرمایید. مشاورین این سایت هم در خدمت شما هستند تا خرید آسان و به‌صرفه محصولات اپل را به بهترین شیوه ممکن تجربه کنید.

webranko
تحریریه بازرگانی سیب

مشاهده سایر مطالب
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *