تهران – خیابان جمهوری نرسیده به حافظ،جنب ساختمان معاونت درمان و بانک پاسارگاد، پاساژ حافظ پلاک ٢٠ فروشگاه بزرگ بازرگانی سیب ساعت کاری 10 صبح الی 7 بعد از ظهر به جز روزهای تعطیل تلفن تماس: 021-62999938
مشکل FileVault

اپل در مورد مشکل FileVault نسخه بتا توسعه دهنده macOS 12.3 هشدار داد

اپل به توسعه دهندگانی که نسخه macOS 12.3 را روی مک بوک خودشان نصب کرده‌اند، هشدار می‌دهد که این سیستم‌عامل با فعال بودن مک او اس کاتالینا و FileVault، در یک چرخه ریستارت سیستمی گرفتار می‌شوند. اپل اولین نسخه بتای مک او اس مونتری ۱۲.۳ را اخیرا منتشر کرده است و شرکت کنندگان در برنامه Developer Beta می‌توانند آن را دریافت کرده و تست این نسخه را با تمام ویژگی‌هایش شروع کنند. حال اپل یک به‌روزرسانی در قالب یادداشت جدید برای نسخه بتا ارائه کرده و گفته است که این نسخه با مشکل مواجه است و برخی از کاربران ممکن است که در چرخه ریستارت سیستمی گرفتار شوند.

هشدار جدی اپل در زمینه نصب نسخه بتا توسعه دهنده macOS 12.3

مشکل FileVault

این هشدار با رنگ قرمز در یادداشت انتشار نسخه بتا macOS 12.3 مشخص شده است و بیان می‌کند که کاربرانی که از مک او اس کاتالینا استفاده می‌کنند، ممکن است هنگام تست نسخه بتا مونتری و بیگ سور ۱۱.۶.۴ با مشکل مواجه شوند. این مشکل زمانی پدیدار می‌شود که قابلیت FileVault فعال باشد. انجام این کار ممکن است که در هنگام تلاش برای ورود مجدد به مک بوک، یک حلقه را راه‌اندازی کرده و کاربر را با مشکلی جدی در ورود به سیستم مواجه کند. هیچ دلیلی برای رخ دادن این مشکل عنوان نشده است و هنوز هم راه حلی برای آن نداریم. البته خود توسعه دهندگان چند راه کشف کرده‌اند که به واسطه آن‌ها، از مواجه شدن با مشکل حلقه بوت جلوگیری می‌کنند.

اپل دستورالعمل‌هایی را برای نصب مک او اس در یک پارتیشن مجزای APFS ارائه کرده است و تست کنندگان از این طریق می‌توانند نسخه بتا را در کنار نسخه منتشر شده عمومی اجرا کنند. امکان غیر فعال کردن FileVault هم روی این پارتیشن جدید، قبل از نصب نسخه بتا وجود دارد. رفع این مشکل ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد، اما چاره‌ای جز اجرا کردن آن ندارید.

ما نیز به شما توصیه می‌کنیم که از نصب نسخه بتا توسعه دهنده یا نسخه بتا عمومی روی دستگاه اصلی مک بوک خود خودداری کنید. این نسخه‌ها پایدار نیستند و ممکن است مشکلاتی داشته باشند که غیرقابل بازگشت بوده و دستگاه شما را با ایراد همیشگی مواجه می‌کنند. تنها زمان‌هایی مجاز هستید که یک دستگاه دوم غیر ضروری دارید و دقیقا برای همین نسخه‌های بتا از آن استفاده می‌کنید. می‌توانید از داده‌های خود در این هنگام پشتیبان گرفته و تست نسخه‌های بتا را شروع کنید.

بیشتر بخوانید: اپل اولین بتا توسعه دهنده macOS 12.3 را منتشر کرد

شما نیز می‌توانید نظرات خود را در این رابطه با ما به اشتراک گذارید. به نظر شما نسخه بتا توسعه دهنده macOS 12.3 چه مشکلاتی دیگری دارد که در آینده باید رفع شوند؟ آیا با این وجود علاقه‌ای برای تست نسخه بتا عمومی این نسخه دارید؟ در بخش کامنت‌ها با ما در ارتباط باشید.

برای خرید اقساطی محصولات کمپانی اپل مانند آیفون ۱۳ پرو در مدل‌ها و رنگ‌های مختلف، می‌توانید به بازرگانی سیب مراجعه کرده و شرایط و مدارک لازم برای این منظور را مطالعه فرمایید. مشاورین این سایت هم در خدمت شما هستند تا خرید آسان و به‌صرفه محصولات اپل را به بهترین شیوه ممکن تجربه کنید.

webranko
تحریریه بازرگانی سیب

مشاهده سایر مطالب
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *