تهران – خیابان جمهوری نرسیده به حافظ،جنب ساختمان معاونت درمان و بانک پاسارگاد، پاساژ حافظ پلاک ٢٠ فروشگاه بزرگ بازرگانی سیب ساعت کاری 10 صبح الی 7 بعد از ظهر به جز روزهای تعطیل تلفن تماس: 021-62999938
مقایسه M2 با تراشه های M1

مقایسه M2 با تراشه های M1

تراشه M2 جدید اپل، شروع نسل جدید سیلیکون اپل است. در ادامه عملکرد آن را در مقایسه با خانواده تراشه‌های M1 بررسی خواهیم کرد. در مراسم WWDC 2022، اپل خانواده سیلیکون اپل خود را به نسل جدیدی منتقل کرد. پس از موفقیت نسل اول، اپل سیلیکون خود را به سری دوم یعنی M2 گسترش داد. به‌عنوان اولین نسخه، M2 در سطح پایه کاتالوگ تراشه‌های اپل قرار می‌گیرد و موقعیتی مشابه M1 را دارد. اپل بدون شک قصد دارد سری M2 را با تراشه‌های جدید هم گسترش دهد، اما در حال حاضر یکی از آن‌ها موجود است. اپل قبلا هم اعلام کرده بود که M2 را به سخت افزارهای جدید از جمله مک بوک ایر و مک بوک پرو ۱۳ اینچ اضافه می‌کند.

مقایسه اجمالی

تراشه M2 در کل از ۸ هسته در بخش پردازنده مرکزی خود استفاده می‌کند که کاملا برابر با M1 بوده اما نسبت به M1 Pro و M1 Max دو هسته کمتر داشته و در برابر M1 Ultra با بیست هسته هم عملکرد پایینی خواهد داشت. عملکرد پردازنده هم دقیقا به همین نسبت تکرار خواهد شد. تراشه جدید از ۸ یا ۱۰ هسته در بخش پردازنده گرافیکی استفاده می‌کند که نسبت به ۷ یا ۸ هسته در M1 پایه بالاتر است. می‌دانیم که M1 پرو ۱۴ یا ۱۶ هسته، M1 مکس ۲۴ یا ۳۲ هسته و در نهایت، M1 اولترا هم ۴۸ یا ۶۴ هسته در بخش پردازنده گرافیکی خود دارد.

مقایسه M2 با تراشه های M1

به جز تراشه M1 Ultra که از ۳۲ هسته در بخش موتور عصبی خود استفاده می‌کند، مابقی تراشه‌ها همگی ۱۶ هسته‌ای هستند. بد نیست که نگاهی هم به تعداد ترانزیستورها در این تراشه‌ها داشته باشی. تراشه جدید M2 با ۲۰ میلیارد ترانزیستور، نسبت به ۱۶ میلیارد تراشه M1 بالاتر است. تراشه‌ M1 Pro حدود ۳۳.۷ میلیارد، تراشه M1 Max حدود ۵۷ میلیارد و در نهایت تراشه M1 Ultra هم ۱۱۴ میلیارد ترانزیستور دارند.

بیشتر بخوانید: اپل عرضه سه مک جدید با تراشه M2 در برنامه خود دارد

برای خرید اقساطی محصولات کمپانی اپل مانند آیفون ۱۳ پرو در مدل‌ها و رنگ‌ های مختلف، می‌توانید به بازرگانی سیب مراجعه کرده و شرایط و مدارک لازم برای این منظور را مطالعه فرمایید. مشاورین این سایت هم در خدمت شما هستند تا خرید آسان و به‌صرفه محصولات اپل را به بهترین شیوه ممکن تجربه کنید.

webranko
تحریریه بازرگانی سیب

مشاهده سایر مطالب
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *