تهران – خیابان جمهوری نرسیده به حافظ،جنب ساختمان معاونت درمان و بانک پاسارگاد، پاساژ حافظ پلاک ٢٠ فروشگاه بزرگ بازرگانی سیب ساعت کاری 10 صبح الی 7 بعد از ظهر به جز روزهای تعطیل تلفن تماس: 021-62999938
صنعت نیمه هادی آمریکا

تلاش‌ها برای بازسازی صنعت نیمه هادی آمریکا محکوم به شکست است

TSMC تامین کننده اپل، معتقد است که تلاش‌های آمریکا برای بازسازی تولید تراشه در داخل محکوم به شکست است؛ چرا که خود را بین چین و ایالات متحده درگیر جنگ سرد فناوری می‌بیند. موریس چانگ TSMC را در سال ۱۹۸۷ تاسیس کرد؛ آن هم زمانی که تایوان او را از ایالات متحده برای کمک به ساخت صنعت الکترونیک استخدام کرده بود. این سازنده قراردادی به برترین سازنده تراشه در جهان تبدیل شد و ۲۰ درصد از تولید وافر جهانی و ۹۲ درصد از ظرفیت تراشه‌های پیشرفته را در اختیار داشت. سهم ایالات متحده در تولید تراشه‌ های جهانی از ۳۷ درصد در سال ۱۹۹۰ به ۱۲ درصد در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته؛ اما این شرکت می‌خواهد سلطه خود را دوباره به دست آورد.

روند بازسازی تولید تراشه

صنعت نیمه هادی آمریکا

وزارت دفاع ایالات متحده نگران است که وابستگی این کشور به تایوان می‌تواند منابع تراشه برای صنعت دفاعی را در معرض خطر قرار دهد. در پاسخ، پرزیدنت بایدن قانون تراشه‌ها را در ۹ آگوست ۲۰۲۲ امضا کرد. این قانون بیش از ۵۲ میلیارد دلار برای کمک به شرکت‌های آمریکایی در ساخت تاسیسات نیمه رسانای جدید، تامین مالی تحقیقات و توسعه تولید موجود فراهم می‌کنند. تایوان از این حرکت خود خشنود نیست، چرا که تسلط نیمه هادی خود را به‌عنوان شیلد سیلیکونی می‌بیند. دولت معتقد است که اگر چین به این کشور حمله کند، ایالات متحده به کمک آن‌ها خواهد آمد تا چین را از تصرف صنعت بازدارد.

بیشتر بخوانید: سامسونگ کارشناس نیمه هادی اپل را استخدام می‌کند

برای خرید اقساطی محصولات کمپانی اپل مانند آیفون ۱۴ پرو مکس در مدل‌ها و رنگ‌ های مختلف، می‌توانید به بازرگانی سیب مراجعه کرده و شرایط و مدارک لازم برای این منظور را مطالعه فرمایید. مشاورین این سایت هم در خدمت شما هستند تا خرید آسان و به‌صرفه محصولات اپل را به بهترین شیوه ممکن تجربه کنید.

webranko
تحریریه بازرگانی سیب

مشاهده سایر مطالب
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *