تهران – خیابان جمهوری تقاطع حافظ، مجتمع چارسو طبقه اول واحد C10 ساعت کاری 10 صبح الی 7 بعد از ظهر به جز روزهای تعطیل تلفن تماس: 021-62999938
سیستم بلوتوث هندزفری سیستم عامل iOS 15

سیستم بلوتوث هندزفری سیستم عامل iOS 15 برای از آیفون‌ها دچار مشکل شده است

تعداد زیادی از کاربران گوشی‌های آیفون که از سیستم‌عامل iOS 15.1 استفاده می‌کنند، مشکل در اتصال با سیستم‌های هندزفری بلوتوث در ماشین‌های خودشان را گزارش کرده‌اند. این موضوع در فروم پشتیبانی اپل هم مطرح شده و شکایات تعداد از کاربران آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ در آن مطرح شده است. راه حل‌های بالقوه‌ای هم در این فروم‌ها مطرح شده است که صرفا کوتاه مدت بوده و هیچ کدام نتوانسته‌اند مشکل را به‌صورت کامل برطرف سازند. به نظر می‌رسد که این مشکل در درجه اول برای رانندگان خودروهای تویوتا و کامیون‌ها وجود داشته است و دقیقا بعد از انتشار iOS 15 و iOS 15.1 شروع شده است.

این مشکل حتی در نسخه‌های جدید‌تر iOS مانند iOS 15.1.1 هم وجود داشته است. چند گزارش از رانندگان خودروهای آئودی و ولوو نیز دیده می‌شود، اما به نظر نمی‌رسد که این شکایت‌های مطرح شده به اندازه مشکلاتی که برای رانندگان خودروهای تویوتا رخ داده است، گسترده باشد. یکی از کاربران این‌طور گفته است:

من با پشتیبانی تویوتا تماس گرفتم ولی هیچ راه حل درستی برای این مشکل ارائه نشد. چرا که اپلیکیشن‌ها اصلا به درستی کار نمی‌کند. اگر درست متوجه شده باشم، اکثر دارندگان تویوتاهای قدیمی خودرو خودشان را بدون اپلیکیشن CarPlay سفارش داده‌اند. در حال حاضر، من مطمئن نیستم که آیا مشکل از آیفون ۱۳ است یا ایراد از ماشین تویوتا خواهد بود، چرا که آیفون X من به خوبی با سیستم هندزفری بلوتوثی کار می‌کند.

سیستم بلوتوث هندزفری سیستم عامل iOS 15

نقش اپلیکیشن CarPlay در این مشکلات

به نظر نمی‌رسد که اپلیکیشن CarPlay، برخلاف باگ‌های قبلی داخل خودرو که کاربران آیفون با آن روبرو بودند، نقش خاصی در این باگ داشته باشد. در واقع، به نظر می‌رسد که این مشکل عمدتا روی خودروهایی تاثیر می‌گذارد که از اپلیکیشن CarPlay استفاده نمی‌کنند، چرا که کاربران صاحبان این خودروها در نهایت مجبور می‌شوند که به آن از سیستم خودروساز استفاده کنند. یکی از کاربران تا آن‌جا پیش رفته است که دلیل مشکل قطع شدن تماس بلوتوثی، آیفون را با عنوان «غیر قابل استفاده برای تماس در ماشین» خطاب کرده بود. این کاربر در این باره گفته است که:

آیفون من برای تماس در ماشین کاملا غیر قابل استفاده است و این روند واقعا برام خسته کننده شده است. امیدوارم کاربران دیگری که مشکل مشابه من را دارند، بتوانند به راه حلی دست پیدا کرده و آن را در اختیار همه بگذارند. شاید هم این پیام من به توسعه دهندگان برسد و آن‌ها بتوانند راه حلی برای این مشکل پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از کیبورد ایموجی در iOS 15 و iPadOS 15

اپل تقریبا همزمان با معرفی و عرضه سری آیفون ۱۳ خود، نسخه نهایی سیستم‌عامل iOS 15 را نیز منتشر کرده است و علیرغم اضافه شدن قابلیت‌ها و بهبود در سیستم‌های آن، برخی از مشکلات جزئی هم توسط کاربران گزارش شده است و باید دید که جوابیه کمپانی در برابر این مشکلات چگونه خواهد بود. یقینا در نسخه‌های آینده این سیستم‌عامل، آپدیت‌هایی برای این مشکلات و رفع همیشگی آن‌ها ارائه خواهد شد.

آیا هم هنگام همگام‌سازی آیفون‌های دارای سیستم‌عامل iOS 15 یا نسخه‌های جدید با هندزفری‌های بلوتوث خودرو، چنین مشکلی را تجربه کرده‌اید. می‌توانید نظرات خود را در این باره در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک گذارید.

برای خرید اقساطی محصولات کمپانی اپل مانند آیفون ۱۳ پرو مکس در مدل‌ها و رنگ‌های مختلف، می‌توانید به بازرگانی سیب مراجعه کرده و شرایط و مدارک لازم برای این منظور را مطالعه فرمایید. مشاورین این سایت هم در خدمت شما هستند تا خرید آسان و به‌صرفه محصولات اپل را به بهترین شیوه ممکن تجربه کنید.

webranko
تحریریه بازرگانی سیب

مشاهده سایر مطالب
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های منتخب
پیش بینی درد بیماران
آیفون اورجینال