تهران – خیابان جمهوری نرسیده به حافظ،جنب ساختمان معاونت درمان و بانک پاسارگاد، پاساژ حافظ پلاک ٢٠ فروشگاه بزرگ بازرگانی سیب ساعت کاری 10 صبح الی 7 بعد از ظهر به جز روزهای تعطیل تلفن تماس: 021-62999938
نحوه ساخت کاور هایلایت اینستاگرام

ساخت کاور هایلایت اینستاگرام؛ همه چیز درباره نحوه ساخت کاور با برنامه و سایت

اینستاگرام یک صفحه اجتماعی پربازدید است و افراد از طریق راه‌های مختلفی در حال کسب درآمد از طریق این برنامه هستند. وقتی به کسب درآمد به طرق مختلف از این برنامه اشاره می‌کنیم، منظورمان این است که روش‌های متفاوتی وجود دارند که می‌توانند نظر و توجه بیننده را نسبت به صفحه شما جلب کنند. یکی از این روش‌ها هایلایت کردن استوری‌های مهم پیجتان است. در واقع وقتی استوری‌های خود را هایلایت می‌کنید، مخاطب می‌تواند در مواقع دلخواه، از مطالب و محتوای استوری‌های قبلی استفاده کند. در این قسمت از مجله بازرگانی سیب قرار است به بررسی نحوه ساخت کاور هایلایت اینستاگرام بپردازیم.

آموزش ساخت کاور هایلایت اینستاگرام

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفتیم، یکی از راه‌های افزایش بازدید پیج، هایلایت کردن استوری‌های صفحه است. به این منظور افراد می‌توانند با جستجو در صفحه شما و البته با بررسی کاور هایلایت‌های مختلف پیج، به محتوای مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. البته برای این‌که پیدا کردن دسته‌بندی مختلف استوری‌ها راحت باشد، شما باید روی هر دسته هایلایت، کاور مشخصی قرار دهید. در واقع ساخت کاور هایلایت، پیدا کردن و دسترسی به استوری‌های هایلایت شده را راحت‌تر می‌کند. جالب است بدانید که شما می‌توانید برای کاور هایلایت خود از تصاویر مختلفی استفاده کنید و در واقع دست شما باز است ولی سعی کنید هنگام ساخت کاور هایلایت اینستاگرام، موارد زیر را در نظر بگیرید:

بررسی ایده‌های مختلف

شاید وقتی برای اولین بار اقدام به طراحی هایلایت اینستاگرام کنید، نتوانید بهترین کاور را برای هایلایت‌های خود انتخاب کنید. بر همین اساس می‌توانید پیچ‌های مختلف را بررسی کنید و از آن‌ها ایده بگیرید. البته سعی نکنید که از پیج‌ها و صفحه‌های دیگر تقلید کنید، بلکه با بررسی ایده‌های مختلف، فکر و ایده جدیدی را طراحی کنید.

ساده بودن

در هنگام ساخت کاور هایلایت، سعی کنید نهایت سادگی را به کار ببرید. از آنجایی که اندازه کاور‌های هایلایت اینستاگرام کوچک هستند، در نتیجه استفاده از عناصر شلوغ در طراحی کاور یا متن‌های پیچیده می‌تواند سبب سردرگمی مخاطب شود و ظاهر پیج شما را نیز خراب کنید. سعی کنید از طراحی‌های ساده و متن‌های کوتاه و مختصر برای کاور هایلایت اینستاگرام استفاده کنید.

پیروی از یک الگوی ثابت

وقتی از ایده‌های مختلف کمک گرفتید و توانستید الگوی مخصوص به خود را برای کاور هایلایت طراحی کنید، سعی کنید از این الگوی ثابت خود پیروی کنید. به این صورت که کاورهای مختلف را بر اساس آن الگو طراحی کنید و فقط محتوای آن‌ها با یکدیگر متفاوت باشند.

چگونه هایلایت اینستاگرام درست کنیم؟

روش‌های مختلفی برای طراحی کاور هایلایت اینستاگرام وجود دارند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها، کاورهای متنوع و جذابی را برای صفحه خود طراحی کنید. در ادامه به معرفی روش‌های مختلف طراحی کاور هایلایت اینستاگرام خواهیم پرداخت.

ساخت هایلایت در اینستاگرام به کمک وب سایت
یکی از روش‌های طراحی کاور برای هایلایت اینستاگرام استفاده از وب سایت‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید: اینستاگرام تردز چیست؟ شبکه اجتماعی متنی متصل به اینستاگرام

ساخت هایلایت در اینستاگرام به کمک وب سایت

وب‌سایت Canva

وب‌سایت Canva یکی از وب سایت‌هایی است که شما می‌توانید به کمک آن به طراحی کاورهای متنوع برای هایلایت پیج خود بپردازید. در واقع شما می‌توانید وارد این سایت شده و از عناصر متنوع سایت برای طراحی کاورهای زیبا استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید تصاویر خود را نیز وارد سایت کرده و در قالب کاوری زیبا تحویل بگیرید. برای این که بتوانید از خدمات سایت استفاده کنید، ابتدا باید وارد سایت Canva شوید.

پس از این که وارد صفحه اصلی سایت شدید، در قسمت جستجو، عبارت Instagram Story را جستجو کنید. در این قسمت طراحی‌های مختلفی برای شما نمایش داده می‌شوند. روی هر کدام که می‌خواهید ضربه بزنید. شما می‌توانید طرح مورد نظر را به کمک آیکون سطل زباله شخصی سازی کنید. به این صورت که روی عنصری از طرح که تمایلی به بودن آن ندارید، ضربه بزنید و به کمک آیکون سطل زباله، آن را پاک کنید. توجه داشته باشید که شما می‌توانید در قسمت بالای صفحه، به کمک آیکون‌های موجود، کاور خود را شخصی سازی کنید. فونت کاور را تغییر دهید و یا رنگ پیش زمینه را عوض کنید.

نکته بعدی این است که اگر می‌خواهید، کاور دیگری را با همین تنظیمات روی صفحه اعمال کنید، باید از قسمت بالای صفحه روی Duplicate page کلیک کنید. از طرفی اگر می‌خواهید کاور دیگری با تنظیمات متفاوت داشته باشید، باید روی گزینه Add page ضربه بزنید. در نهایت برای ذخیره فایل‌ها به صورت png، باید از بالای صفحه، گزینه Download را انتخاب کنید.

عکس از صفحه اول سایت کانوا
به کمک سایت کانوا می‌توانید کاورهای متنوع و مختلفی را برای پیج خود طراحی کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش ریکاوری دایرکت اینستاگرام؛ بازگشت پیام‌های حذف شده با این روش!

وب‌سایت Create

از دیگر سایت‌های طراحی کاور هایلایت اینستاگرام می‌توان به وب سایت Create اشاره کرد. وارد صفحه اصلی سایت شوید و روی گزینه Templates ضربه بزنید. در قسمت پایین صفحه روی گزینه Story Instagram ضربه بزنید و یا در نوار جستجو، عبارت Story Instagram را جستجو کنید. در این قسمت می‌توانید تم‌های مختلف را برای طراحی کاور هایلایت اینستاگرام خود انتخاب کنید. البته شما می‌توانید طرح‌های مختلف را سفارشی سازی کنید.

در این وب سایت یک قسمتی وجود دارد که شبیه بوم خالی است و شما می‌توانید تمامی قسمت‌های کاور خود را طراحی کنید. به این صورت که از قسمت بالای صفحه وارد File شوید و گزینه Create new را انتخاب کنید. در نهایت روی Blank canvas ضربه بزنید. در قسمت باز شده، گزینه Instagram Story را انتخاب کنید و در نهایت برای باز کردن بوم، روی آن ضربه بزنید. در این قسمت و از گزینه‌های بالا می‌توانید کاور خود را سفارشی سازی کنید.

در قسمت بالای بوم، روی Graphics ضربه بزنید و یکی از آیکون‌های دلخواه را انتخاب کنید. در این قسمت اگر آیکون مورد نظر را پیدا کردید که روی آن ضربه بزنید. در غیر این صورت و در نوار جستجو، اسم آیکون مورد نظر را تایپ کنید. بهتر است بدانید که شما می‌توانید اندازه این گرافیک‌ها را نیز کوچک و یا بزرگ کنید. در منوی سمت چپ و به کمک گزینه Change Colors، می‌توانید رنگ آیکون را بر اساس رنگ برند خود تنظیم کنید. برای تغییر رنگ پس زمینه نیز می‌توانید روی پس زمینه کلیک کنید و انتخاب رنگ به طور خودکار فعال خواهد شد. در نهایت بعد از پایان کار، روی گزینه Download ضربه بزنید و عکس مورد نظر را بر اساس فایل انتخابی ذخیره کنید.

سایت ShutterStock

سایت بعدی برای ساخت کاور هایلایت اینستاگرام، سایت ShutterStock است. اگر به دنبال کاورهایی هستید که بتوانید تنظیماتی روی آن‌ها اعمال کنید، باید گزینه Templates را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید با جستجو عبارت Story Instagram و یا اسکرول کردن به پایین، طرح‌های مختلفی را مشاهده کنید. در این سایت نیز می‌توانید با ضربه روی طرح مورد نظر و اعمال تغییرات، آن را به صورت دلخواه سفارشی سازی کنید.

همچنین می‌توانید از یک بوم خالی شروع کنید. برای این کار، از منوی عمودی سمت چپ، گزینه Create را انتخاب کنید. در نهایت روی Custom size ضربه بزنید. در قسمت باز شده، گزینه Instagram Story را انتخاب کرده و بوم خالی خود را برای شروع کار باز کنید. در این قسمت می‌توانید به کمک گزینه‌های مختلف، بوم خود را سفارشی کنید.

برنامه ساخت کاور هایلایت اینستاگرام

از دیگر روش ساخت کاور هایلایت اینستاگرام می‌توان به برنامه ساخت کاور هایلایت اینستاگرام اشاره کرد. برنامه‌های مختلفی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند بدون دسترسی به لپ تاپ و تنها با استفاده از گوشی خود به طراحی کاور هایلایت اینستاگرام بپردازید. از جمله مزایای بهترین برنامه ساخت کاور هایلایت اینستاگرام می‌توان به راحت بودن طراحی به کمک گوشی اشاره کرد. از طرفی وقتی شما با ابزارهای مختلفی کار کنید، در نهایت بهترین برنامه را پیدا می‌کنید. البته توجه داشته باشید که در این قسمت از بازرگانی سیب به معرفی چند برنامه مخصوص برای طراحی کاور هایلایت اینستاگرام خواهیم پرداخت.

برنامه Canva

برنامه Canva یکی از برنامه‌های محبوب جهت طراحی کاور هایلایت اینستاگرام است که نسخه اندروید و آیفون آن موجود است.

عکس از برنامه Canva
شما می‌توانید با استفاده از برنامه Canva، کاورهای مختلف و متنوعی را برای هایلایت اینستاگرام خود طراحی کنید.

بیشتر بخوانید: مشکلات رایج شارژ نشدن آیفون و معرفی بهترین راهکارهای رفع مشکل

این برنامه رابط کاربری بسیار راحت و البته زیبایی دارد و شما می‌توانید حتی بدون داشتن هیچ ایده و خلاقیتی، به محض ورود به برنامه و اندکی گشت و گذار در قسمت‌های داخلی برنامه، کاور هایلایت مورد نظر خود را طراحی کنید. این برنامه هم برای گوشی‌های آیفون و هم اندروید قابل استفاده است. البته اگر دارای ایده و خلاقیت هستید، می‌توانید از قسمت بوم خالی برنامه، کاور دلخواه خود را به کمک ابزارهای آن طراحی کنید.

برنامه PicsArt

یکی دیگر از برنامه‌های پرطرفدار جهت طراحی کاور هایلایت اینستاگرام، برنامه PicsArt که برای اندروید و آیفون موجود است. شما می‌توانید در این برنامه بیش از هزاران استیکر، ایموجی، عناصر مختلف و… را مشاهده کنید و از بیشتر از 200 فونت برای طراحی کاور هایلایت استفاده کنید. این برنامه دارای پیشرفته‌ترین ابزارها جهت حذف قسمتی از عکس و یا عنصر موجود در آن، تغییر پیش زمینه عکس و مواردی از این دست است که به شما در طراحی بهترین کاور هایلایت کمک می‌کند.

برنامه PicsArt
پیشرفته ترین ابزار های ادیت عکس رو با PicsArt تجربه کنید!

بیشتر بخوانید: دانلودر اینستاگرام برای ذخیره عکس ها، ویدیوها و استوری ها از اینستاگرام

برنامه StoryLight

یکی از برنامه‌های لازم برای طراحی کاور هایلایت اینستاگرام، برنامه StoryLight است که شما می‌توانید به کمک آن کاورهای متنوع و زیبایی را برای هایلایت اینستاگرام خود تهیه کنید. کافی است در این برنامه وارد طرح‌های کاورها شده و کاور دلخواه خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که شما می‌توانید با ضربه روی کاور مد نظر، قسمت‌های مختلف آن را شخصی سازی کنید. از طرفی اگر به اندازه کافی دارای ایده و خلاقیت هستید، می‌توانید پروژه جدید را باز کرده و قسمت‌های مختلف طرح کاور هایلایت را خودتان طراحی کنید. این برنامه در هر دو نسخه و هم برای اندروید و هم آی او اس قابل استفاده است.

برنامه StoryLight
با برنامه StoryLight به سادگی هایلایت ها متنوع دلخواه خودتون رو انتخاب و استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تیک آبی اینستاگرام چیست؟ مهر تایید برای اعتبار اکانت اینستاگرام شما!

برنامه StoryArt

برنامه StoryArt برنامه دیگری برای طراحی کاور هایلایت اینستاگرام است که دارای بیشتر از 1000 قالب و طرح برای طراحی کاور هایلایت است و شما می‌توانید از تنوع طرح‌های کاورها برای طراحی کاور هایلایت اینستاگرام پیج کاری و شخصی خود استفاده کنید. جالب است بدانید که کار با این برنامه بسیار راحت است. برای دانلود نسخه اندروید و آیفون این برنامه، می‌توانید از طریق لینک‌های درج شده اقدام کنید.

محیط نرم افزار StoryArt در کنار صفحه پیج اینستاگرام StoryArt که نمونه هایی از هایلایت در ان به نمایش گذاشته شده است
به راحتی طرح کاور هایلایت خودتون با برنامه StoryArt رو بسازید.

بیشتر بخوانید: فعال کردن فروشگاه اینستاگرام و ساخت فروشگاه آنلاین

برنامه Highlight Story Cover Maker

از دیگر نرم افزار ساخت کاور هایلایت اینستاگرام می‌توان به برنامه Highlight Story Cover Maker اشاره کرد که شما می‌توانید در دنیای کاورهای مختلف غرق شوید و به راحتی پیج شخصی و یا کاری خود را زیبا کنید. نسخه اندروید و آیفون این برنامه وجود دارد و شما می‌توانید از طریق لینک‌های مخصوض، برنامه را دانلود کنید.

سخن پایانی

در این قسمت از مجله بازرگانی سیب به بررسی روش‌های مختلف ساخت کاور هایلایت اینستاگرام پرداختیم چراکه اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب است که افراد زیادی به دنبال کسب درآمد از این شبکه هستند. روش‌های مختلفی برای طراحی کاور هایلایت اینستاگرام وجود دارد که شما می‌توانید از طریق بهترین برنامه برای طراحی کاور هایلایت اینستاگرام و یا سایت‌های مختلف کمک بگیرید. اگر قسط خرید آیفون 16 پرومکس دارید، می‌توانید به سایت بازرگانی سیب مراجعه کرده و به صورت اقساطی اقدام به تهیه گوشی کنید.

سؤالات متداول

آیا می‌توان کاور هایلایت را بدون پست در استوری آپدیت کرد؟

بله شما می‌توانید از طریق تنظیمات کاور هایلایت، تصویر کاور را بدون استوری کردن آن تغییر دهید.

بله شما می‌توانید از طریق تنظیمات کاور هایلایت، تصویر کاور را بدون استوری کردن آن تغییر دهید.

روش‌های مختلفی برای طراحی کاور هایلایت اینستاگرام وجود دارند که شما می‌توانید از روش‌های استفاده از برنامه و یا سایت استفاده کنید.

چه فرمت فایلی برای کاور هایلایت ایده‌آل است؟

معمولاً برای ساخت کاور هایلایت اینستاگرام از فرمت‌های JPG یا PNG استفاده می‌کنند.

ZahraFZ
زهرا فرزاد فر

مشاهده سایر مطالب
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *