تهران – خیابان جمهوری تقاطع حافظ، مجتمع چارسو طبقه اول واحد C10 ساعت کاری 10 صبح الی 7 بعد از ظهر به جز روزهای تعطیل تلفن تماس: 021-62999938
اپل واچ 6

اپل واچ سری 6 را بشناسید

اپل طی مراسمی که قرار است در ۲۵ شهریور (۱۵ سپتامبر) برگزار کند، به‌احتمال زیادی از اپل واچ سری ۶ رونمایی خواهد کرد. در این مراسم احتمالا آیفون ۱۲ نیز رونمایی خواهد شد و یقینا روزهای آینده برای کمپانی اپل بسیار مهم خواهد بود. بنابراین اگر به‌دنبال خرید یک ساعت هوشمند هستید، به‌هیچ عنوان نباید این رویداد بسیار مهم را از دست بدهید.

اپل با رونمایی و راه‌اندازی نسخه‌ی بتای سیستم‌عامل جدید خود یعنی watchOS 7، از قبل برای اپل واچ ۶ آماده‌سازی کرده است. مطمئنا، این سیستم‌عامل برای اپل واچ‌های قبلی نیز منتشر خواهد شد، اما به‌وضوح این سیستم‌عامل برای ساعت هوشمند آینده‌ی اپل طراحی شده است و بهترین ویژگی‌هایش را برای این محصول ارائه خواهد داد، ویژگی‌هایی که شاید برای ساعت‌های قبلی اپل در دسترس نباشند. حال ما در این مطلب قصد داریم، نگاه بهتری به این ساعت داشته باشیم.

اپل واچ ۵ یک ساعت هوشمند بسیار عالی بود، اما جانشین آن به‌احتمال زیاد قرار است برخی از مشکلات این فناوری پوشیدنی را برطرف کند. ویژگی‌های جدید و بهبود یافته‌ای برای این ساعت عرضه خواهد شد و شاید روش‌های نوین و اختراعات جدید تکنولوژی را هم در این ساعت بتوانیم مشاهده کنیم. ویژگی‌هایی که احتمالا به‌صورت همگام با آیفون و آی پد عرضه خواهد شد.

صفحه نمایش و طراحی اپل واچ ۶

اپل واچ 6

چند شایعه در مورد اپل واچ ۶ منتشر شده است، از جمله اینکه این محصول صفحه نمایش متفاوتی نسبت به سال گذشته خواهد داشت. اپل واچ ۵ از صفحه نمایش OLED بهره می‌برد، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که اپل واچ ۶ احتمالا همراه با صفحه نمایش microLED روانه بازار خواهد شد.

مزیت اصلی این صفحه نمایش از نظر مصرف انرژی است، که می‌تواند به این معنی باشد که اپل واچ ۶ عمر باتری بهتری خواهد داشت. با تمام این گفته‌ها، گزارش دیگری هم نشان می‌دهد که اپل واچ ۶ از صفحه نمایش مشابهی با اپل واچ ۵ بهره خواهد برد. به‌هر حال باید تا زمان معرفی منتظر ماند و دید که اپل چه دیدگاهی در این رابطه دارد.

یکی دیگر از تغییرات احتمالی صفحه نمایش، اضافه شدن اثر انگشت Touch ID است. در حال حاضر هیچ کدام از محصولات اپل واچ دارای امنیت بیومتریک نبودند، اما ساخت اسکنر در صفحه، یکی از روش‌های خوب نرم‌افزاری برای این منظور خواهد بود.

گویا در طراحی اپل واچ ۶، آنتن‌های بیسیم به بند منتقل شده و فضای بیشتری برای سایر تجهیزات ساعت وجود خواهد داشت. ایده‌ی Touch ID در اپل واچ با توجه به چنین تغییری می‌تواند حقیقت داشته باشد، چرا که اپل فضای لازم را در ساعت ایجاد کرده است و این فناوری مهم می‌تواند در جایگاه خود وجود داشته باشد.

این تغییری است که علاوه بر ایجاد فضای احتمالی برای اسکنر اثر انگشت، از نظر تئوری فضای بیشتری را برای یک باتری بزرگ‌تر فراهم خواهد کرد. با این وجود، توانایی شرکت‌های سوم شخص برای ساخت بند ساعت محدود خواهد شد و به‌احتمال زیاد تعویض بند نیز بسیار گران خواهد بود.

انتظار نداشته باشید که اپل واچ ۶ در مقایسه با نسخه‌های قبلی این سری، تفاوت زیادی داشته باشد. جان پراسر تحلیل‌گر معروف محصولات اپل در این رابطه گفته است که احتمالا اپل واچ ۶ تفاوت چندانی با دستگاه‌های قبلی این سری نخواهد داشت.

مشخصات فنی و ویژگی‌های اپل واچ ۶

اپل واچ 6

یکی از ویژگی‌های جدیدی که اپل واچ ۶ احتمالا همراه با آن رونمایی خواهد شد، امکان وجود ردیابی درجه حرارت بدن شما است. این مورد طی ثبت پتنت جدیدی توسط اپل شایع شده است و می‌تواند وضعیت انرژی فرد را نیز با اطلاعات جذابی تحلیل کند. بنابراین ساعت هوشمند جدید می‌تواند دما را اندازه‌گیری کرده و اطلاعات بسیار بیشتر و حرفه‌ای در حوزه سلامتی و تناسب اندام برای کاربران داشته باشد.

به‌لطف بتای سیستم‌عامل watchOS 7 می‌دانیم که اپل واچ ۶ همراه با دیگر ساعت‌های اپل که سیستم‌عامل جدید روی آن‌ها نصب می‌شود، بالاخره موفق به ردیابی خواب نیز خواهند شد. هرچند این ویژگی تعجب‌آور نیست، چرا که از مدت‌ها پیش شایعه آن مطرح شده است. خط تولید اپل واچ در حال حاضر برنامه‌ی ردیابی خواب شخص ثالث را به کاربران ارائه می‌دهد، اما جای تعجب دارد که اپل تمایلی به ارتقا برنامه‌های خود نشان نمی‌دهد، چرا که مدت زمان زیادی از آن‌ها می‌گذرد.

در همین حال، شایعه‌ی دیگری هم نشان می‌دهد که کنترل والدین روی فرزندان‌شان که از این ساعت استفاده می‌کنند، بسیار بهتر شده و می‌توانند از ردیاب فاصله tacjymeter استفاده کنند. این قابلیت سبب صدادار شدن ساعت شده و والدین می‌توانند از دور شدن فرزندشان از فاصله مجاز آگاه شوند. اپل واچ ۶ می‌تواند توانایی نظارت روی سطح اکسیژن خون را نیز داشته باشد تا در صورت افت در حدی که برای ایست قلبی خطرناک باشد، به دارنده‌ی ساعت هشدار لازم را ارسال کند. یقینا نوار قلب نیز به‌طرز مشابهی عملکرد بهتری در ساعت خواهد داشت.

جان پراسر یک پیش‌بینی دیگر نیز در مورد ردیابی سطح اکسیژن خون داشته است. گویا ترکیب این قابلیت با نظارت بر ضربان قلب، این امکان را برای ساعت هوشمند فراهم می‌کند تا تشخیص دهد که چه زمانی فردی که از ساعت استفاده می‌کند، عمل تهویه را بیش از حد مجاز انجام می‌دهد. این قابلیت می‌تواند قرار گرفتن فرد در حالت وحشت را متوجه شده و اطلاعات رسانی لازم را داشته باشد. در چنین شرایطی فرد می‌تواند خودش را متوقف کرده و در صورت حضور در پشت فرمان، خودرو را متوقف سازد. در این شرایط فرد باید تنفس خود را بالا برده و سلامت روان خود را بالا ببرد. این شایعه می‌تواند جلوتر از دیگر گزارش‌ها صحت داشته باشد. ردیابی اکسیژن خون یکی از ویژگی‌هایی است که بارها در طول سال به آن اشاره شده است و بسیار محتمل به‌نظر می‌رسد که در ساعت بعدی حضور داشته باشد.

پتنت دیگری نشان می‌دهد که هشدارهای پزشکی همچون یادآوری دارویی، همراه با امکان کنترل جسچر جدیدی ارائه خواهد شد که عملکردهای مختلف را براساس حرکت بازوی شما به ساعت منتقل خواهد داد. به‌طور مشابه، این ویژگی این‌طور توصیف شده است که اپل واچ این امکان را خواهد داشت که حتی روی مچ دست پوشیده شده نیز اطلاعات بدن را دریافت کند. این اطلاعات صرفا در حد شایعه هستند و مشخص نیست که چه تعداد از آن‌ها می‌تواند حقیقت داشته باشد.

webranko
تحریریه بازرگانی سیب

مشاهده سایر مطالب
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های منتخب
پیش بینی درد بیماران
آیفون اورجینال